افت سنگین سود شبندر | کاهش 40 درصدی سود

پالایشگاه بندرعباس با انتشار عملکرد ۱۲ ماهه، سود محقق شده هر سهم را ۱۸۳۱ ریال اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد کاهش داشته است.
30 اردیبهشت 1403
شناسه : 1373
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پالایشگاه بندرعباس با انتشار عملکرد ۱۲ ماهه، سود محقق شده هر سهم را ۱۸۳۱ ریال اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد کاهش داشته است.

پالایشگاه بندرعباس با انتشار عملکرد ۱۲ ماهه، سود محقق شده هر سهم را ۱۸۳۱ ریال اعلام کرد که نشان از کاهش ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

پالایشگاه بندرعباس با سرمایه اسمی 13.4 هزار میلیارد تومانی، صورت های مالی حسابرسی نشده 12 ماه سال مالی گذشته را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، پالایش نفت بندر عباس که با نماد "شبندر" در بورس شناخته می شود در این دوره بالغ بر 331 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی، 24.6 هزار میلیارد تومان سود خالص و 1831 ریال سود برای هر سهم شناسایی کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد و افت 3 و 40 درصدی روبرو شد.

همچنین عیسی تاجیک معاون مالی و سرمایه‌گذاری پالایش نفت بندر عباس (شبندرر) با توجه به موعد انتشار صورت‌های مالی پایان دوره منتهی به اسفند ،۱۴۰۲ با  ارایه توضیحات رسمی در قالب یک نامه در سامانه کدال اعلام کرد: با توجه به عدم ابلاغ رسمی دستورالعمل قیمت گذاری خوراک و فرآورده‌های اصلی برای سال گذشته و عدم ارسال صورتحساب‌های ماهانه تا این تاریخ، قیمت خوراک و فرآورده بر اساس دستورالعمل سال گذشته ارسالی توسط انجمن صنعت پالایش نفت محاسبه و قیمت نفت خام و فرآورده‌های اصلی با استفاده از قیمت‌های درج شده در نشریه پلتس برآورد، محاسبه و در صورت‌های مالی حسابرسی نشده درج شده است. پس از ابلاغ و ارسال دستورالعمل قیمت گذاری و صورتحساب‌های ماهانه سال گذشته، صورت مالی اصلاحی تهیه و منتشر می‌شود.

او در این نامه توضیح داده است: فروش ۶ فرآورده اصلی این شرکت و شرکت ملی پالایش و بخش فراورده‌های نفتی طبق ماده ۵ آیین نامه اجرایی یک قانون الحاق ۲ و آیین نامه اجرایی بند "و" تبصره یک قانون بودجه سال گذشته است.( مقادیر تحویلی معادل فروش در نظر گرفته شده است.)

به گفته او نرخ تسعیر ارز برای ۵ ماه اول معادل ۲۸۳۷۱۸ ریال و نرخ تسعیر ارز شهریور تا اسفند بر اساس بخشنامه بانک مرکزی معادل میانگین نرخ خرید و فروش حواله در محاسبات منظور شده است.

او تاکید کرد: به دلیل عدم ارسال صورتحساب‌های ماهانه، ما به تفاوت قیمت وکیوم باتوم تهاتری با قیمت میانگین فروش ماهانه این فرآورده از قیمت نفت خام دریافتی کسر نشده است.( قیمت فروش وکیوم باتوم تهاتری به ازای هر کیلو ۷۵۰۰ تومان است.)

تاجیک اضافه کرد: مالیات عملکرد بر اساس بند س تبصره ۶ قانون بودجه سال جاری محاسبه شده است. در صورت ابلاغ لغو این بند تنها از محل معافیت ماده ۱۴۳ قانون مالیات‌های مستقیم( درج شرکت در بورس و سهام شناور) ۱۱۰ ریال به سود خالص اضافه می‌شود. همچنین سایر بخشودگی‌ها و معافیت‌ها پس از ابلاغ قابل محاسبه است.

معاون مالی و سرمایه‌گذاری پالایش نفت بندر عباس ادامه داد: عمده مبلغ سایر درآمدهای عملیاتی مربوط به اعلامیه‌های ارسالی شرکت ملی پالایش و بخش بابت اصلاح مبالغ فروش صادراتی و اصلاح ما به تفاوت وکیوم باتوم تهاتری سال ۱۴۰۱ است.

به گفته او به دلیل عدم دریافت اعلامیه کارمزد تسهیلات صندوق انرژی، هزینه مالی مربوط به تسهیلات فوق در مبلغ هزینه مالی سال گذشته لحاظ نشده است.

 

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.