یک کارشناس بازار سرمایه:

دوره سخن درمانی بورس به پایان رسیده است

دوره سخن درمانی در بازار سرمایه به پایان رسیده و شرایطی که به‌زعم رئیس سازمان بورس، زیبنده بازار نیست نیازمند ورود و احیای عملیاتی با رویکرد واقع‌بینانه است.
30 اردیبهشت 1403
شناسه : 1376
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
دوره سخن درمانی در بازار سرمایه به پایان رسیده و شرایطی که به‌زعم رئیس سازمان بورس، زیبنده بازار نیست نیازمند ورود و احیای عملیاتی با رویکرد واقع‌بینانه است.

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار سهام هفته گذشته را نیز با افت ارزش و حجم معاملات ادامه داد و هرچند موضوع بند«‌س» تبصره‌۶ قانون بودجه‌۱۴۰۳ با اصلاح دغدغه‌های فعالان بازار بسته شد اما نتوانست انگیزه‌ای برای خروج از بحران فعلی باشد.

حسن حسین‌‌‌‌نیا افزود: وجود ریسک‌های عدیده و جو بی‌اعتمادی سنگین منجر به رکودی کم‌سابقه در بورس شده؛ در این بین افزایش نرخ‌ها در اوراق اخزا ادامه دارد و حتی نرخ‌های ۳۵‌درصد نیز به‌وفور یافت می‌شود که می‌تواند نرخ سود بدون‌ریسک بالایی قلمداد شود.

او تاکید کرد: از سوی دیگر عزم دولت برای فروش بیشتر اوراق دولتی همچنان مانند یک پتک بالای سر بازار سهام حضور دارد؛ امری که نرخ تامین مالی برای تولیدکننده را افزایش داده و در کنار کاهش حاشیه سود تولید که در فصول اخیر مداوم بوده به معضل سودآوری صنایع بورسی افزوده است.

حسین نیا ادامه داد: اعلام و ارجاع رسیدگی به دغدغه‌های بورسی از سوی رئیس‌جمهور به وزیر اقتصاد، بانک‌مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ‌نیز با توجه به عدم‌ارائه راهکار عملیاتی و نبود مشوق‌های موثر باعث‌شده تا سهامداران با تردید به اخبار خوب نگاه کنند و شاید بتوان گفت دوره سخن درمانی در بازار سرمایه به پایان رسیده و شرایطی که به‌زعم رئیس سازمان بورس، زیبنده بازار نیست نیازمند ورود و احیای عملیاتی با رویکرد واقع‌بینانه است.

او تصریح کرد: افت ارزش معاملات به زیر ۳۵۰۰‌میلیارد‌تومان در روز ابتدایی هفته اخیر نیز نشان‌دهنده نبود دورنمای روشن است که اگر ادامه پیدا کند، برگشت به شرایط عادی را بیش از پیش دشوار می کند.

حسین‌‌‌‌نیا اضافه کرد: بازار سرمایه و روند تولید در صنایع، نیازمند عبور از قیمت‌گذاری دستوری، تغییر در شرایط ارز نیمایی به نفع تولیدکننده و کاهش نرخ بهره است تا بتواند به شعار سال‌جهش تولید با مشارکت مردم رنگ عملیاتی ببخشد؛ درهم تنیدگی معناداری بین جهش تولید و رونق بورس وجود دارد که با دنبال‌کردن نماگرهای حجم و ارزش معاملات بازار سرمایه قابل ارزیابی است.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.