10 میلیارد دلار ارز برای واردات تخصیص یافت | در 2 ماهه اول 1403 برای واردات دارو و کالاهای اساسی

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا از تامین 10.1 میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالا های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات از اول فروردین تا ۴ خرداد خبر داد.
06 خرداد 1403
شناسه : 1404
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا از تامین 10.1 میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالا های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات از اول فروردین تا ۴ خرداد خبر داد.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا از تامین ۱۰.۱ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو و ... از اول فروردین تا ۴ خرداد خبر داد.

به گزارش شاخص آنلاین، اصغر بالسینی از تامین 10.1 میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالا های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات از اول فروردین تا ۴ خرداد خبر داد و اعلام کرد: برای کالاهای اساسی و دارو 2.5 میلیارد دلار،‌ کالاهای تجاری و بازرگانی 5.5 میلیارد دلار، خدمات 233 میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات 1.8 میلیارد دلار تامین ارز صورت گرفت.

برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 2.1 میلیارد دلار، دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 393 میلیون دلار با نرخ 28.5 هزار تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزانتر پرداخت شد.

تامین ارز نیمایی برای صنایع حمل و نقل و خودرو معادل 835 میلیون دلار، تجهیزات برق و الکترونیک 771 میلیون دلار، صنایع معدنی 438 میلیون دلار، ماشین آلات و تجهیزات تولید 405 میلیون دلار و منسوجات و پوشاک 302 میلیون دلار صورت گرفت. این صنایع به ترتیب 483، 103، 385، 282 و 17 میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان 4 خرداد دریافت کرده اند.

نرخ تامین ارز در سامانه نیما 41 هزار تومان و در سرفصل واردات در مقابل صادرات نرخ به صورت توافقی است. علاوه بر این گروه ها، 2.7 میلیارد دلار ارز نیمایی و 611 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شد.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.