عامل نزول بورس نرخ بهره 30 درصدی نیست | ادعای رئیس کل بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی با رد ادبیات اقتصاد کلاسیک که اثرات نرخ بهره را در بازده دارایی ها تئوریزه می کند تلویحا مدعی شد که دلایل نزول بورس ربطی به افزایش نرخ بهره ندارد.
07 خرداد 1403
شناسه : 1411
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
رئیس کل بانک مرکزی با رد ادبیات اقتصاد کلاسیک که اثرات نرخ بهره را در بازده دارایی ها تئوریزه می کند تلویحا مدعی شد که دلایل نزول بورس ربطی به  افزایش نرخ بهره ندارد.
محمد رضا فرزین،رئیس کل بانک مرکزی

رییس بانک مرکزی با رد اثر نرخ سود ۳۰ درصدی اوراق در روند نزولی بورس، مدعی شد: هدف سیاست ها کمک به بازار سرمایه است، نه ایجاد اختلال و کاهش ارزش سهام! 

محمدرضا فرزین در سی ‌و یکمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی که با موضوع بازآرایی سیاست‌های پولی و نظارتی با نگاهی به قانون جدید بانک مرکزی، برگزار شده، بعد از ارایه آمارها و ادعایی،گفت: موضوعی که رسانه ها در مورد علت ریزش بازار سرمایه مطرح کرده اند ناشی انتشار اوراق با نرخ سود 30 درصدی در اسفند بوده اما این بازار طی ماه ها اخیر، منفی است.

او ادامه داد: انتظارات تورمی کاهش یافته و هدف سیاست های بانک مرکزی، کمک به بازار سرمایه است نه اینکه مخل بازار و موجب کاهش ارزش سهام شود. اصلا هم چنین قصدی مطرح نیست. چرا که این بازار و رشد آن برای بانک مرکزی مهم است. رشد بازار هم باید از سمت بازاراولیه باشد. بنابراین سیاست‌ها به گونه‌ای اجرا می شود تا ضمن کاهش تورم، بازار سرمایه آسیب نبیند.

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.