روش تعیین قیمت توکن در بازار پیش از عرضه چگونه است؟

پیش گشایش همستر کومبت از امروز | همستر برای کشف قیمت آماده شد

با لیست شدن همستر کومبت بهتر می‌توان در موردساز و کار تعیین قیمت در بازار پیش از عرضه بحث کرد تا درک بهتری از ماهیت بازار آزاد پیدا کنیم.
23 خرداد 1403
شناسه : 1484
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با کمک عرضه در Pre-Market کوکوین چشم‌انداز بزرگ‌تری پیش روی همستر قرار دارد. بازار پیش از عرضه، قبل از عرضه رسمی یک توکن باز می‌شود تا امکان تعیین قیمت پیش از باز شدن بازار اصلی معاملات، وجود داشته باشد
با لیست شدن همستر کومبت بهتر می‌توان در موردساز و کار تعیین قیمت در بازار پیش از عرضه بحث کرد تا درک بهتری از ماهیت بازار آزاد پیدا کنیم.

بازار پیش از عرضه توکن همستر کومبت با نماد HMSTR از امروز (۲۳ خرداد) راه اندازی می‌شود. صرافی کوکوین اولین میزبان این بازار است. این عرضه، زمینه کشف قیمت HMSTR را در بازار آزاد فراهم می‌کند.

به گزارش شاخص آنلاین، توکن تلگرامی همستر کومبت از امروزدر بازار پیش از عرضه (Pre-Market) صرافی کوکوین با نماد HMSTR لیست می‌شود. عرضه بازاری همستر، در روزهای اخیر از سوی برخی سلبریتی ها، مجریان صدا و سیما و برخی محافل حاضر در شبکه‌های اجتماعی که در مورد جریان‌های مالی پشت سر آن‌ها شفافیت وجود ندارد، به تمسخر گرفته شد.

به نظر می‌رسد که این اشخاص بدون آشنایی با ماهیت ایردراپ، درک بازی‌های مبتنی بر پرداخت (P۲e)، توکنومیکس (عرضه در گردش، حداکثر عرضه و عرضه کل) و تغییرات اقتصاد دیجیتال، به صورت پیش فرض، با ابتکارات مبتنی بر بلاکچین، مخالفت می‌کنند و آن را جعلی و «پنیر مفت فقط در تله موش پیدا می‌شود» می‌خوانند.

در این بین برخی هم به جای نق زدن و «پنیر پنیر» گفتن، روی موج هیجانی همستر سوار شدند و کلاه افراد بی‌خبر را برداشتتند. اینها مدعی شدند که کدهای مخفی همستر را که روزی ۶ میلیون سکه ضرب می‌کنند را در اختیار دارند و آن‌ها را می‌فروشند. سرآخر پلیس وارد شد تا به ۱۸ مورد کلاهبرداری رسیدگی کند.

حالا با لیست شدن همستر کومبت بهتر می‌توان در مورد ساز و کار تعیین قیمت در بازار پیش از عرضه بحث کرد تا درک بهتری از ماهیت بازار آزاد پیدا کنیم. در بازار آزاد، این بازارها هستند که با مکانیزم‌های خود قیمت را تعیین می‌کنند. در ایران به دلیل دخالت‌های دائمی دولت و فرداستان در بازار و دولتی‌سازی ساز و کارهای تنظیم قیمت و عرضه، اجازه درک ماهیت حقیقی بازار به مردم داده نشده است.

بیشتر بخوانید

هشدار پلیس فتا به کاربران بازی همستر | به همستر به عنوان یک سرگرمی نگاه کنید

بورس به رمز ارز باخت

آیا وقت خرید رمز ارز فرا رسیده است؟ | پیش بینی آغاز رالی صعودی بیت کوین

همستر و بازار آزاد

از سویی، تجاربی از جنس سقوط بورس در سال ۱۳۹۹ و تعطیل کردن بازارها و جهت دادن به محدوده نوسانات قیمت به هر بهانه ای، درک کارکردهای بازار را برای سرمایه گذار و علاقه مندان، بسیار سخت کرده است. همستر به عنوان کمپینی که توانست فناوری ضرب توکن نات کوین را بر بستر بلاکچین تلگرام (TON) به کار گیرد و با بازاریابی منحصر به فرد خود بیامیزد، الگوی خوبی برای درک اقتصاد دیجیتال در بازار آزاد محسوب می‌شود.

حالا با کمک عرضه در Pre-Market کوکوین چشم‌انداز بزرگ‌تری پیش روی همستر قرار دارد. بازار پیش از عرضه، قبل از عرضه رسمی یک توکن باز می‌شود تا امکان تعیین قیمت پیش از باز شدن بازار اصلی معاملات، وجود داشته باشد. پیش از عرضه تا زمان بازگشایی بازار اصلی که در آن توکن‌ها بین خریدار و فروشنده معامله می‌شوند، به کار خود ادامه می‌دهد. در بازار پیش از عرضه افراد از قبل می‌توانند قیمت مدنظرشان از یک دارایی را با آورده (نقدینگی) خود هماهنگ کنند تا پیش از سایرین برای خرید، ثبت سفارش کنند.

ساز و کار پیش از عرضه

در اینجا سفارش دهنده یک دارایی باید وثایق کافی را هم در حساب صرافی خود قرار دهد. نرخ وثیقه می‌تواند بخشی از مبلغ کل دارایی در Pre-Market یا معادل ۱۰۰ درصد آن باشد. برای نمونه اگر در پیش از عرضه، متعهد به خرید ۱۰۰۰ توکن به قیمت هر واحد ۱ دلار شوید و نرخ وثیقه هم ۱۰۰ درصد باشد، باید هزار دلار وثیقه برای ثبت سفارش خود داشته باشید. زمان تسویه حساب هم در روز باز شدن Pre-Market یا قبل از آن اعلام می‌شود.

در پیش از عرضه، کارمزدی بر روی ارزش کل معامله تعیین می‌شود. داده‌های کوکوین نشان می‌دهند که این کارمزد می‌تواند ۲.۵ درصد ارزش کل معامله باشد. البته بسته به توکن، کارمزد می‌تواند بالاتر برود. در همین حال، فروشندگان (ناشر توکن) که در بازار Pre-Market شرکت می‌کنند، متعهد می‌شود که ظرف زمان تعیین شده سفارش را به مشتری تحویل دهد.

چنانچه فروشنده به تعهد خود عمل نکند، سفارش دهنده هم غرامت دریافت می‌کند و هم اینکه کل وثقیه‌اش آزاد می‌شود. در مقابل چنانچه سفارش دهنده (خریدار) به تعهدش در زمینه تکمیل وثیقه در زمان تحویل سفارش عمل نکند یا تسویه حساب خود را در موعد مقرر انجام ندهد، وثیقه‌اش توقیف می‌شود. به این ترتیب در ساز و کار پیش از بازگشایی بازار اصلی، کشف قیمت اولیه توکن بر اساس مبالغی که سفارش گذاشته می‌شود، انجام می‌شود.

با توجه به اینکه ایردراپ همستر (HMSTR) هنوز عرضه نشده است، استقبال از Pre-Market می‌تواند فرصتی باشد که هیجان‌های پیش از توزیع ایردراپ را بالا ببرد و در قیمت هر واحد HMSTR تاثیر قوی‌تری بگذارد. کوکوین میزان وثیقه لازم برای سفارش HMSTR را ۱۰۰ درصد کل سفارش و میزان کارمزد آن را ۲.۵ درصد ارزش کل معامله اعلام کرده است.

در ضمن کوکوین هنوز زمان نهایی تسویه حساب را اعلام نکرده است. در نتیجه خریدار تا این زمان، باید ۱۰۰ درصد ارزش سفارشش را از کوکوین بخرد و به عنوان وثیقه قفل کند تا در زمانی که اعلام می‌شود، تسویه حساب خود را نهایی سازد.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.