تذکر یک نماینده مجلس به وزیر اقتصاد درباره سقوط بورس | قتلگاه بازار سرمایه و رنگ خونی شاخص را نمی بینید

یک نماینده مجلس خطاب به وزیر اقتصاد: اقدام بی اثر وزارت اقتصاد با نتیجه معکوس در بانک مرکزی باعث رشد غیر رسمی سود سایر سپرده های بانکی به مرز 30 درصد و در صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت به بیش از 30 درصد و نرخ اوراق خرانه در بازار بدهی به 28 درصد شد.
03 تیر 1403
شناسه : 1534
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
یک نماینده مجلس خطاب به وزیر اقتصاد: اقدام بی اثر وزارت اقتصاد با نتیجه معکوس در بانک مرکزی باعث رشد غیر رسمی سود سایر سپرده های بانکی به مرز 30 درصد و در صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت به بیش از 30 درصد و نرخ اوراق خرانه در بازار بدهی به 28 درصد شد.

نماینده مجلس درباره عدم توجه به بورس و تشویق به فعالیت در بازار رمزارزها به وزیر اقتصاد تذکر داد و گفت: قتلگاه بازار سرمایه و رنگ خونی شاخص را نمی بینید.

به گزارش شاخص آنلاین، حمید رسایی در تذکری به وزیر اقتصاد با اشاره به حضور در مجلس و عدم توجه به بورس، اعلام کرد: افزایش نرخ بهره به عنوان شدیدترین سیاست انقباضی پولی در چند ماه اخیر به شدت روند معاملات بورس را تحت تاثیر قرار داد.

او افزود:اقدام بی اثر وزارت اقتصاد با نتیجه معکوس در بانک مرکزی باعث رشد غیر رسمی سود سایر سپرده های بانکی به مرز 30 درصد و در صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت به بیش از 30 درصد و نرخ اوراق خرانه در بازار بدهی به 28 درصد شد.

بیشتر بخوانید

جهت بورس پس از انتخابات مشخص می شود
کاهش سیاست های انقباضی | فرصتی برای رشد بورس

او ادامه داد:چرا بازار ثانویه بورس که مشوق مردم برای سرمایه گذاری است، نابود کردید. هیچ تحقیق جهانی که مدعی ایجاد تورم توسط بورس باشد، یافت نمی شود. همه تحقیقات بین المللی اذعان دارند بورس سپر تورمی است. چرا با بازار سرمایه عداوت می شود؟ سرمایه های مردم را فراری می دهید و آنها به خرید دلار، سکه و ارز دیجیتال تشویق می کنید؟

رسایی تاکید کرد: با سیاست های دولت چند میلیون کد بورسی فعال به حدود 60 هزار کد رسیده اما فعالیت در بازار رمزارزها از 6 به 16 میلیون افزایش پیدا کرده است. آیا مسئولان قتلگاه بازار سرمایه و رنگ خونی شاخص را نمی بینند؟

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.