عرضه اولیه | عرضه سهام 10 شرکت زیر مجموعه وزارت کار در بورس تا پایان سال

معاون وزیر کار: طبق ارزیابی‌ها 10 شرکت از آمادگی لازم برای ورود به بورس برخوردارند که تا پایان سال عرضه اولیه خواهند شد. چنین اقدامی برای شرکت‌ها حیاتی است اما ورود برخی نیازمند زمان است تا فعالیت‌ آنها را با شاخص‌های مدنظر سازمان بورس مطابقت داد.
03 تیر 1403
شناسه : 1535
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر کار: طبق ارزیابی‌ها 10 شرکت از آمادگی لازم برای ورود به بورس برخوردارند که تا پایان سال عرضه اولیه خواهند شد. چنین اقدامی برای شرکت‌ها حیاتی است اما ورود برخی نیازمند زمان است تا فعالیت‌ آنها را با شاخص‌های مدنظر سازمان بورس مطابقت داد.

معاون وزیر کار از پیگیری حل چالش برق صنایع و آمادگی 10 شرکت وابسته برای عرضه اولیه سهام تا پایان سال خبر داد.
به گزارش شاخص آنلاین، علیرضا عسگریان درباره برنامه‌های وزارت کار برای ورود شرکت‌ها به بورس در سال جاری، اعلام کرد: طبق ارزیابی‌ها 10 شرکت از آمادگی لازم برای ورود به بورس برخوردارند که تا پایان سال عرضه اولیه خواهند شد. چنین اقدامی برای شرکت‌ها حیاتی است اما ورود برخی نیازمند زمان است تا فعالیت‌ آنها را با شاخص‌های مدنظر سازمان بورس مطابقت داد.

او افزود: در کنار بورس استفاده از روش‌های دیگر برای تامین مالی شرکت‌ها ددنبال می شود. سال گذشته از طریق انتشار برخی اوراق‌ اقدام به تامین مالی شرکت‌ها شد. بازار سرمایه می‌تواند نقش بسزایی در تحقق شعار سال داشته باشد. همه دستگاه‌ها بخصوص دولت بر روی چگونگی تسهیل ورود مردم در اقتصاد و تولید با کمک خرید سهام در بورس متمرکز هستند.

او ادامه داد: به طور حتم مسایلی مانند تداوم عرضه‌های اولیه، افزایش حضور مردم و خرید خرد در بورس زمینه‌ساز کمک‌ در تغییر درک جامعه برای حضور در اقتصاد و تولید است.

عسگریان تاکید کرد: برای جلوگیری از قطعی برق شرکت‌ها اقداماتی در دستور کار قرار گرفته که بخشی سال گذشته به مرحله اجرا رسید. تعدادی از صنایع بزرگ اقدام به تاسیس نیروگاه های اختصاصی کردند. حتی برخی صنایع قسمتی از ظرفیت تولید برق را وارد شبکه می کنند.

معاون وزیر کار تصریح کرد: در حوزه گاز نیز مخازن مختلفی در حال طراحی است تا از طریق ذخیره سازی در تابستان امکان استفاده در فصل زمستان فراهم شود. اجرای این تصمیمات کلان نیازمند بازه زمانی سه تا پنج ساله است. تصمیماتی برای ایجاد تسهیلات دوجانبه اتخاذ شده که شرکت‌ها باید تامین کننده یا ذخیره کننده انرژی باشند.

عسگریان ادامه داد: عرضه کالاها در بورس کالا برای وزارت کار به عنوان هدف‌گذاری مطلوب تلقی می‌شود اما نیازمند آن است کالاها از استاندارد لازم برخوردار باشند. تا کنون معاملات هر کالایی در بورس با موفقیت همراه بود.

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.