سبک ترین مانیتور جهان وارد بازار شد | وزن؛ 325 گرم

سبک ترین مانیتور جهان وارد بازار ژاپن شد. این مانیتور به یک پنل ۱۴ اینچی مجهز است و رزولوشن آن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل است و از پورت USB-C‌ بهره می‌برد. وزن این مانیتور فقط به ۳۲۵ گرم می‌رسد.
12 تیر 1403
شناسه : 1579
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
سبک ترین مانیتور جهان وارد بازار ژاپن شد. این مانیتور به یک پنل ۱۴ اینچی مجهز است و رزولوشن آن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل است و از پورت USB-C‌ بهره می‌برد. وزن این مانیتور فقط به ۳۲۵ گرم می‌رسد.

وایو که پس از جدایی از سونی مشغول تولید لپ‌تاپ‌های سبک‌وزن است، حالا از سبک‌ترین مانیتور قابل‌حمل دنیا رونمایی کرده که از نمایشگر ۱۴ اینچی بهره می‌برد و وزنش به ۳۲۵ گرم می‌رسد.

این مانیتور وایو ویژن پلاس ۱۴ (Vaio Vision Plus 14) نام دارد و از امروز وارد بازار ژاپن شده است. این مانیتور علاوه‌بر وزن بسیار پایین، ضخامت کمی هم دارد.

همان‌طور که از نام وایو ویژن پلاس ۱۴ می‌توان حدس زد، این مانیتور به یک پنل ۱۴ اینچی مجهز است و رزولوشن آن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل است و از پورت USB-C‌ بهره می‌برد. وزن این مانیتور فقط به ۳۲۵ گرم می‌رسد که سبک‌تر از مانیتورهای رقیب محسوب می‌شود؛ برای مثال مانیتور ایسوس ذن‌اسکرین OLED با پنل ۱۳.۳ اینچی، ۴۹۰ گرم وزن دارد.

قطر مانیتور وایو در ضخیم‌ترین بخش ۱۲.۴ میلی‌متر است و در باریک‌ترین بخش ۳.۹ میلی‌متر. وایو برای اینکه وزن مانیتورش را تا این حد کاهش دهد، از طراحی منحصر‌به‌فردی استفاده کرده و برای ساخت پنل پشتی‌اش فیبر کربن به کار برده است. فیبر کربن در مقایسه با آلومینیوم تا ۳۳ درصد سبک‌تر است.

بیشتر بخوانید

اعجاز تکنولوژی | نخستین لپ تاپ دنیا با مانیتور شیشه ای رونمایی شد
اینترنت ۵G را بهتر بشناسیم | جهان در حال حرکت به سمت فناوری های نوین

طبق ادعای وایو، مانیتور جدیدش مقاومت بسیار بالایی دارد و می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد. این مانیتور درصورت سقوط‌‌کردن هم مقاومت زیادی از خودش نشان می‌دهد.

سبک‌ترین مانیتور قابل‌حمل دنیا، مانند سایر مانیتورهای قابل‌حمل مدرن، مجهز به پورت USB-C با پشتیبانی از سرعت شارژ ۱۰ وات است و پورت USB-C دوم از سرعت ۶۵ وات پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توانید با اتصال شارژر به مانیتور، از طریق پورت دوم لپ‌تاپ را هم شارژ کنید. این مانیتور خودش ۴ وات انرژی مصرف می‌کند؛ بنابراین می‌تواند حداکثر ۶۰ وات به لپ‌تاپ شما انرژی منتقل کند.

از سایر مشخصات مانیتور وایو می‌توان به پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از گاموت رنگی sRGB همراه حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت اشاره کرد. قیمت مانیتور وایو ۳۳۹ دلار است.

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.