نماگر جنگ یک قدم عقب نشست | نزول طلای جهانی به زیر 2 هزار دلار

برخی موسسات تحلیل گری اعتقاد دارند تورم بالا اقتصاد جهان را در سال آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد.سه چهارم اقتصاد دانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، گفته اند نرخ تورم بالاتر از آنچه قبلا پیش‌بینی کرده بودند محقق خواهد شد و همه اینها نشان می‌دهد نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تری در ارقام فعلی باقی خواهند ماند و سیاست های فدرال رزور در زمینه نرخ بهره تغییر زیادی نخواهد کرد.
08 آبان 1402
شناسه : 160
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برخی موسسات تحلیل گری اعتقاد دارند تورم بالا اقتصاد جهان را در سال آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد.سه چهارم اقتصاد دانانی که  در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، گفته اند نرخ تورم بالاتر از آنچه قبلا پیش‌بینی کرده بودند محقق خواهد شد و همه اینها نشان می‌دهد نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تری در ارقام فعلی باقی خواهند ماند و سیاست های فدرال رزور در زمینه نرخ بهره تغییر زیادی نخواهد کرد.

امروز اندکی بعد از بازگشایی بازار های جهانی، قیمت هر اونس طلا  به زیر سطح 2 هزار طلا نزول کرد.به نظر می رسد تعویق  در حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه تا حدی از التهاب بازار ها کاسته است. همه اینها در حالی است که فعالان بازار این هفته منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو هستند.

به گزارش شاخص آنلاین، امروز دوشنبه همزمان با آغاز معاملات جهانی قیمت هر اونس طلا به زیر 2 هزار دلار نزول کرد و به 1996 دلار تا ساعت 11 رسید. پیش از این تحلیل گران استدلال کرده بودند در صورتی که قیمت طلا در بازار های جهانی به 2060 دلار برسد سرعت رشد قیمت آن افزایش می یابد. افزایش قیمت هر اونس طلا در بازار های جهانی هفته گذشته بازار های داخلی ایران را نیز متاثر کرد و منجر به رشد قیمت طلا و سکه شد.

بخشی از دلایل نزول قیمت طلا ناشی از تقویت شاخص دلار در بازار های جهانی است با این حال جنگ در غزه عامل اصلی رشد است ضمن اینکه سرمایه گذاران این هفته منتظر منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو نیز هستند.

 اسرائیل در آخر هفته و همزمان با ادامه جنگ علیه حماس، از حمله سنگین تری به غزه خبر داد، در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از اسرائیل خواست کمک های بشردوستانه را افزایش دهد و حفاظت از غیرنظامیان را در اولویت قرار دهد. در همین حال، به طور گسترده ای انتظار می رود که فدرال رزرو ایالات متحده نرخ های بهره را در روز چهارشنبه ثابت نگه دارد. همه اینها در حالی است که فعالان بازار نگران رکود در بازار هستند و نمی دانند فدرال رزرو چگونه قرار است تعادل را در بازار ها حفظ کند.

آخرین داده های آماری نشان می دهد شاخص قیمت مصرف کننده در ماه سپتامبر افزایش یافته است.

بانک مرکزی اروپا نیز در آخرین گزارش خود در ماه اکتبر نرخ بهره را برای کنترل تورم بدون تغییر باقی گذاشت. سیاست های بانک مرکزی اروپا در این زمینه 15 ماه است که ادامه دارد.

برخی موسسه تحلیل گری اعتقاد دارند تورم بالا اقتصاد جهان را در سال آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سه چهارم (بیش از  ۲۰۰ نفر ) اقتصاد دانانی که  در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، گفته اند نرخ تورم بالاتر از آنچه قبلا پیش‌بینی کرده بودند محقق خواهد شد و همه اینهانشان می‌دهد نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تری در ارقام فعلی باقی خواهند ماند و سیاست های فدرال رزور در زمینه نرخ بهره تغییر زیادی نخواهد کرد.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.