پذیرش بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در بورس | شمارش معکوس برای عرضه اولیه ستاره خلیج فارس

مدیرعامل بورس تهران از پذیرش بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان خبر داد که با تولید روزانه 41 میلیون لیتر، یک سوم بنزین مصرفی را تامین می کند.
24 تیر 1403
شناسه : 1640
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
مدیرعامل بورس تهران از پذیرش بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان خبر داد که با تولید روزانه 41 میلیون لیتر، یک سوم بنزین مصرفی را تامین می کند.

 مدیرعامل شرکت بورس از پذیرش بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان خبر داد که با تولید روزانه 41 میلیون لیتر، یک سوم بنزین مصرفی را تامین می کند.

به گزارش شاخص آنلاین، محمود گودرزی از پذیرش پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان مدرن‌ترین پالایشگاه خاورمیانه با مساحتی 730 هکتار واقع در 25 کیلومتری غرب بندرعباس خبر داد و گفت: بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان جایگاهی استراتژیک در توازن انرژی کشور و منطقه ایفا می‌کند و ایران را از وارد کننده بنزین به صادرکننده بالقوه‌ این محصول استراتژیک تبدیل کرده است.

 بیشتر بخوانید

واگذاری ستاره خلیج فارس به قرارگاه خاتم‌الانبیا
وزیر اقتصاد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد بورس می شود

او افزود: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به منظور حفظ و استمرار عملیات برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی، کاهش آلاینده های زیست محیطی و تضمین خودکفایی در تامین فراورده‌های استراتژیک انرژی مانند بنزین و نفت‌گاز ایجاد شده و فرآورده هایی همچنون گاز مایع، هیدروژن، گوگرد، سوخت جت و انواع حلال ها را تولید می‌کند.

 گودرزی ادامه داد: این پالایشگاه در سال رونق تولید و پس از افتتاح بخش سوم و تثبیت تولید 41 میلیون لیتر بنزین در روز، بالغ بر یک سوم از بنزین مصرفی را تامین می کند. این شرکت جزو ۵ شرکت اول بورس از نظر ارزش بازار و میزان فروش خواهد بود.

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.