دیوان محاسبات اعلام کرد

تعداد شرکت های دولتی و شبه دولتی مشخص شد | 3 هزار شرکت در حال مکیدن خون اقتصاد

طبق آخرین بررسی های فنی و تخصصی دیوان محاسبات، تعداد شرکت‌های دولتی و شبه دولتی تا سال گذشته حدود ۲۸۹۰ شرکت بوده که از این تعداد 2000 شرکت شبه دولتی هستند.
09 مرداد 1403
شناسه : 1722
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
طبق آخرین بررسی های فنی و تخصصی دیوان محاسبات، تعداد شرکت‌های دولتی و شبه دولتی تا سال گذشته حدود ۲۸۹۰ شرکت بوده که از این تعداد 2000 شرکت شبه دولتی هستند.

دیوان محاسبات با اعلام آخرین آمار شرکت‌های دولتی و شبه دولتی با حدود ۲۸۹۰ شرکت، خواهان خروج دولت از مدیریت شرکت‌های مانند ایران خودرو و سایپا شد.

به گزارش شاخص آنلاین، طبق آخرین بررسی های فنی و تخصصی دیوان محاسبات، تعداد شرکت‌های دولتی و شبه دولتی تا سال گذشته حدود ۲۸۹۰ شرکت و شامل ۳۷۶ شرکت‌ دولتی و ۱۹۹۲ شرکت زیرمجموعه موسسات غیردولتی و تحت کنترل دولت و ۵۲۲ شرکت زیرمجموعه نهادهای عمومی غیردولتی است.

دیوان محاسبات با هدف ارتقای شفافیت و انضباط مالی، خواستار تعریف و تدوین عبارت مالکیت عمومی در قوانین، الزام سازمان برنامه و بودجه به ارائه فهرست شرکت‌های شبه دولتی هنگام ارائه لایحه بودجه و همچنین خروج دولت از مدیریت شرکت‌ها با سهم اندک، شده است.

بیشتر بخوانید

قرار بود اقتصاد مردمی شود اما شبه دولتی ها شکل گرفتند | مسیر خصوصی سازی باید عوض شود
2 هزار شرکت شبه دولتی در اقتصاد ایران فعال اند
85 درصد بازار سهام در اختیار شرکت های دولتی و شبه دولتی است

براساس این گزارش، دولت در حالی با سهم کمتر از 20 درصد اقدام به تعیین مدیران عامل شرکت هایی مانند ایران خودرو و سایپا می کند که به گفته محمود نجفی عرب، تکلیف حدود ۱۱ ساله دولت در واگذاری ها هنوز مشخص نشده و حدود ۸۵ درصد از بورس و فرابورس را شرکت‌های دولتی و شبه دولتی تشکیل می دهند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.