واکنش بازار ها به ترور اسماعیل هنیه | سقوط بورس، صعود دلار | دلار از 60 هزار تومان گذشت

شاخص کل بورس تهران در واکنش به ترور و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس با نزول سنگینی مواجه شد و تا این لحظه در ساعت 10:15 دقیقه بیش از 42 هزار واحد نزول کرده است. قیمت دلار نیز از مرز 60 هزار تومان گذشت.
10 مرداد 1403
شناسه : 1731
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاخص کل بورس تهران در واکنش به ترور و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس  با نزول سنگینی مواجه شد و تا این لحظه در ساعت 10:15 دقیقه بیش از 42 هزار واحد نزول کرده است. قیمت دلار نیز از مرز 60 هزار تومان گذشت.

شاخص کل بورس تهران در واکنش به ترور و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس  که برای مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به ایران سفر کرده بود با نزول سنگینی مواجه شد و  بیش از 52 هزار واحد نزول کرده است. قیمت دلار نیز از مرز 60 هزار تومان گذشت.

به گزارش شاخص آنلاین، درگیری ها در منطقه هر لحظه افزایش می یابد، و هر لحظه این احتمال می رود که آتش جنگ در منطقه افروخته شود. پیش از این بسیاری از تحلیل گران هشدا داده بودند که اقدامات افراطی دولت نتانیاهو و جنایت های این رژیم کودک کش می تواند خاورمیانه را به آتش بکشد و به نظر می رسد حالا منطقه در آستانه رویارویی های تازه ای است.

صبح امروز چهارشنبه 10 مرداد و در جریان یک یک حمله تروریسی  اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس  که برای مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به ایران سفر کرده بود به شهادت رسید.

خبرگزاری فارس درباره جزئیات شهادت اسماعیل هنیه نوشت: ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت ۲ نیمه شب اتفاق افتاد.

شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آماده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه ای از هوا به شهادت رسید.

واکنش سنگین بورس

به دنبال شهادت اسماعیل هنیه در تهران صبح امروز شاخص کل بورس تهران به این موضوع واکنش نشان داد و بیش از 52 هزارو 459  واحد کاهش یافته است.

این موضوع همچنین منجر به خروج 1250 میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام شد و صف های سنگینی برای فروش به ثبت رسیده است.

امروز ارزش سهام بیش از 90 درصد شرکت های بورس با کاهش مواجه شده و ارزش کل بازار سهام به 137 میلیارد دلار سقوط کرد.

چه خواهد شد؟

اینکه بورس در روز های آینده چه واکنش به این موضوع نشان دهند بستگی به سطح واکنش ها در این باره دارد مقامات ایران هنوز به طور رسمی در این باره اظهار نظر نکرده اند اما ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه، گفت: جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با موضوع ترور شهیدهنیه و بررسی ابعاد آن امروز برگزار می‌شود.

 بیشتر بخوانید

جنگ در خاورمیانه قیمت نفت را 2 برابر می کند | بازار خطر جنگ را درست ارزیابی نکرده است

سورپرایز خصمانه ترامپ علیه ایران و چین | تحریم جدید به نام مقابله با جنگ جهانی سوم

با توجه به حملات  رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان در شب گذشته و شهادت اسماعیل هنیه در صبح امروز به نظر نمی رسد آتش تنش ها به زودی فروکش کند و چنانچه یک کنش بین المللی برای خاموش کردن ماشین جنگی رژیم کودک کش اسرائیل ایجاد نشود نمی توان امیدوار بود که فضای ملتهب کنونی در کوتاه مدت فروکش کند. در چنین شرایطی فعلا نمی توان انتظار داشت بازار ها با آرامش نسبی مواجه شوند.

ضمن اینکه دلار نیز در همین ابتدای کار و در معاملات صبح با یک جهش مواجه شد و از مرز 60 هزار تومان فراتر رفت و اکنون به 60 هزارو 650 تومان رسیده است.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.