برنامه تکراری سازمان بورس برای نجات بورس | کاهش دامنه نوسان به یک درصد

مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت:با دریافت نظرات فعالان و پیشنهاد فرابورس و بورس، دامنه نوسان معاملات سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی از امروز یکشنبه تا پایان هفته به مثبت و منفی یک و دو درصد تغییر می‌کند.
14 مرداد 1403
شناسه : 1747
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت:با دریافت نظرات فعالان و پیشنهاد فرابورس و بورس، دامنه نوسان معاملات سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی از امروز یکشنبه تا پایان هفته به مثبت و منفی یک و دو درصد تغییر می‌کند.

رییس سازمان بورس از تغییر دامنه نوسان معاملات از امروز یکشنبه تا پایان هفته خبر داد و گفت: پیشنهاد ابطال معاملات دیروز منتفی شد.

به گزارش شاخص آنلاین، مجید عشقی در خصوص تصمیمات هیات مدیره سازمان بورس برای کاهش نوسانات حاکم بر بازار  اعلام کرد: بازار سرمایه در حال گذر از روزهای سخت است. سهامداران از ابتدای سال با ریسک‌های متعدد سیاسی و امنیتی مواجه بودند که این امر بعضا باعث ایجاد فضای هیجانی در معاملات شد.

او افزود: سازمان بورس با توجه به رسالت حفظ حقوق سهامداران به این موضوع ورود کرد و به پیشنهاد شرکت بورس و فرابورس برای کاهش هیجانات حاکم به ایجاد محدودیت در دامنه نوسان اقدام کرد.

او تاکید کرد: اتخاذ تصمیمات اصلاحی مهم از سوی دولت در ۲ ماه گذشته و اعلام رویکردهای جدید دولت چهاردهم می‌توانست با اثر مثبت در وضعیت بورس همراه شود اما وجود فضای امنیتی روند را تغییر داد و به هیجان در روند معاملات منجر شد.

بیشتر بخوانید

محدودیت دامنه نوسان، حرکت رو به عقب
واکنش بورس به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل | دامنه نوسان محدود شد

عشقی اضافه کرد: با دریافت نظرات فعالان و پیشنهاد فرابورس و بورس، دامنه نوسان معاملات سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی از امروز یکشنبه تا پایان هفته به مثبت و منفی یک و دو درصد تغییر می‌کند.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: برای تغییر دامنه نوسان معاملات چهارشنبه و شنبه نیز بحث‌های کارشناسی صورت گرفت که موافقان و مخالفان متعددی به همراه داشت. تصمیمات لازم درخصوص تغییر دامنه نوسان در هفته آینده با توجه به شرایط اتخاذ خواهد شد.

او افزود: شرایط سهامداران با پیشنهاد ابطال معاملات شنبه درک و رصد می‌شود. طبق دستورالعمل، تصمیم گیری برای ابطال معاملات در اختیار شرکت بورس و فرابورس قرار دارد اما با توجه به دامنه موضوع و تبعات، تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشد و معاملات شنبه، به قوت باقی است.

 

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.