تایم فارم فرصتی برای درآمدزایی | تحول تازه در مشاغل فریلنسری با وب 3

پلتفرم‌های فریلنسری معروف که بر بستر وب۲ قرار دارند، تا ۲۰ درصد از جویندگان شغل (پروژه) حق کمیسیون دریافت می‌کنند اما در وب۳میزان آن به ۱۰ درصد و حتی کمتر، کاهش می‌یابد.
20 مرداد 1403
شناسه : 1774
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
شیوه کار اینگونه است که فریلنسر به ازای هر سفارش کاری که آن را به اتمام می‌رساند و تحویل مشتری می‌دهد، مشمول پرداخت ۱۰ درصد کارمزد بر روی دستمزد خود می‌شود
پلتفرم‌های فریلنسری معروف که بر بستر وب۲ قرار دارند، تا ۲۰ درصد از جویندگان شغل (پروژه) حق کمیسیون دریافت می‌کنند اما در وب۳میزان آن به ۱۰ درصد و حتی کمتر، کاهش می‌یابد.

وب۳ مشاغل فریلنسری را وارد تحولات تازه‌ای کرده است. پلتفرم laborx با توکن دیجیتال TIME در همین راستا فعالیت می‌کند

به گزارش شاخص آنلاین، بازار مشاغل فریلنسر تاکنون در وب۲ در جریان بود اما حالا مدتی است که وب۳ در حال جانمایی خود در آن است. اما حرکت به سمت وب۳ چه منافعی برای افراد جویای کار، مشتریان آن‌ها و شرکت‌های متصل کننده این دو دارد؟

وب۳ به بلاکچین متصل است. بلاکچین، نیازهای تازه‌ای را خلق می‌کند و به فریلسنری سر و شکل تازه‌ای می‌دهد. پلتفرم‌های فریلنسری معروف که بر بستر وب۲ قرار دارند، تا ۲۰ درصد از جویندگان شغل (پروژه) حق کمیسیون دریافت می‌کنند اما در وب۳میزان آن به ۱۰ درصد و حتی کمتر، کاهش می‌یابد.

پلتفرم‌های جدید وب۳ مانند laborx ایده‌های تازه‌ای دارند. افرادی که این روزها بر بستر تلگرام به درآمدزایی از طریق وب۳ مشغول هستند، به احتمال فراوان، با توکن بومی laborx به نام «تایم فارم» با نماد TIME آشنا هستند.

Laborx البته تنها کارمزدها را کاهش نمی‌دهد؛ بلکه هم به کارجو و هم به کارفرمای او TIME پرداخت می‌کند. قیمت TIME پس از قرار گرفتن در صرافی‌ها تعیین می‌شود. البته ارزهای دیجیتال هم در laborx کاربرد دارند اما سکه دیجیتال TIME برای پاداش دهی ضرب می‌شود.

یشتر بخوانید 

سرمایه گذاران در انتظار رشد نات کوین | آیا نات کوین قله‌ها را فتح می‌کند؟ + تحلیل تکنیکال

در کدام ایردراپ‌ها شرکت کنیم | سود ایردراپ‌ها چقدر است

شیوه کار Laborx

شیوه کار اینگونه است که فریلنسر به ازای هر سفارش کاری که آن را به اتمام می‌رساند و تحویل مشتری می‌دهد، مشمول پرداخت ۱۰ درصد کارمزد بر روی دستمزد خود می‌شود. laborx از این کارمزد، برای خرید توکن TIME استفاده می‌کند اما اگر فریلنسر کاربر ثابت laborx باشد، بسته به سطح کاربری اش، مشمول تخفیف کارمزد می‌شود؛ به عبارتی دیگر، بخشی از کارمزدی که شاملش شده است، را در قالب توکن TIME دریافت می‌کند.

با این ساز و کار، laborx فریلنسرها را به عنوان عضوی که طرح‌های عضویتش را می‌خرند، جذب می‌کند. از طرفی دیگر کارمزد جزئی از آن‌ها دریافت می‌کند. بسته به طرحی که در فریلنسر در آن عضو می‌شود، ۵ درصد کارمزدش را به عنوان تخفیف دریافت می‌کند. به بیان دیگر، به جای ۱۰ درصد، ۵ درصد کارمزد می‌پردازد.

با این وجود، laborx منافع مشتریان را هم در نظر می‌گیرد تا وفاداری آن‌ها را برای خود بخرد؛ با این روش که به ازای هر سفارشی که مشتری در سایت برای استخدام فریلنسر می‌گذارد، مقداری TIME دریافت می‌کند. مشتری می‌تواند TIME خود را بفروشد یا از آن برای پرداخت‌های آتی دستمزدهای فریلنسرهای laborx استفاده کند.

به این ترتیب، laborx یک بازی برد-برد-برد بین خودش، فریلنسر و مشتری ایجاد می‌کند. در این بین، مشتری می‌تواند در هنگام سفارش کار، بودجه و تاریخ تحویل آن را تعیین کند تا با فریلنسر بر سر میزان دستمزد او توافق کند. laborx از الگورتیم‌های اختصاصی برای ارزیابی کیفی فریلنسرها استفاده می‌کند.

الگوریتم‌های این شرکت، تجربه و تحصیلات، سوابق، قراردادهای تکمیل شده و موارد دیگر را در نظر می‌گیرد. این متغیرها بر اساس اهمیت و ارتباط کلی آن‌ها وزن دهی می‌شوند تا فریلنسرهای خوب و مسلط وارد بازار کار وب۳ laborx شوند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.