مراقب کارمزد نقل و انتقال رمز ارز هایتان باشید | کارمزد ۹۰٬۰۰۰ دلاری برای انتقال ۲,۰۰۰ دلار اتریوم

یک کاربر ناشناس به‌طور تصادفی برای انتقال از ۲,۲۰۰ دلار اتریوم، بیش از 90 هزار دلار کارمزد پرداخت کرد. کارشناسان همیشه هشدار می دهند که مراقب کارمزد های پرداختی شبکه های بلاک چین باشید و ارزان ترین روش را انتخاب کنید.
23 مرداد 1403
شناسه : 1804
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
یک کاربر ناشناس به‌طور تصادفی برای انتقال  از ۲,۲۰۰ دلار اتریوم، بیش از 90 هزار دلار کارمزد پرداخت کرد. کارشناسان همیشه هشدار می دهند که مراقب کارمزد های پرداختی شبکه های بلاک چین باشید و ارزان ترین روش را انتخاب کنید.

یک کاربر ناشناس به‌طور تصادفی برای انتقال کمی بیش از ۲,۲۰۰ دلار اتریوم، بیش از ۳۴ETH  معادل  90 هزار دلار کارمزد پرداخت کرده است.

دیفایک (DeFiac)، بر اساس داده‌های اتر اسکن (Etherscan) در پستی در شبکه اجتماعی X گفت که این کاربر ۳۴.۲۶ اتریوم را به‌عنوان کارمزد پرداخت کرده (به ارزش حدودی ۸۹,۲۰۰ دلار با قیمت‌ اتریوم در زمان نگارش مطلب) تا ۰.۸۷ اتریوم را که تنها ۲,۲۶۲ دلار ارزش داشت منتقل کند.

در زمان انتشار این خبر، کارمزدهای شبکه اتریوم به پایین‌ترین میزان سالانه خود رسیده‌اند و بین ۲ تا ۴ gwei هستند. این بدان معناست که انتقال اتریوم حداکثر باید ۵ دلار هزینه داشته باشد. به‌عبارت‌دیگر، این کاربر ۱,۷۸۳,۹۰۰٪ بیشتر کارمزد پرداخت کرده است.

اشتباه انگشت چاق چیست؟

این تراکنش‌ها که به آن‌ها «اشتباه انگشت چاق (Fat Finger Error)» گفته می‌شود در فضای ارزهای دیجیتال رایج‌ هستند. اصطلاح انگشت چاق زمانی استفاده می‌شود که کاربری حین وارد کردن اطلاعات تراکنش اشتباه کرده و اطلاعات را اشتباه وارد می‌کند.

شخصی که انگشتان چاق و بزرگی دارد، به سختی می‌تواند دکمه‌های کیبورد را با دقت بالا فشار دهد و به‌همین دلیل به‌هنگام وارد کردن اطلاعات اشتباه می‌کند. به همین دلیل است که به این نوع اشتباهات، اشتباه انگشت چاق گفته می‌شود.

فیچر فت فینگر

در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳، یک معامله‌گر NFT، میزان ۱,۰۵۵ اتریوم را (به ارزش ۱.۶ میلیون دلار در آن زمان) برای یک NFT که تنها ۱,۰۰۰ دلار قیمت داشت، پرداخت کرد. در تاریخ ۶ آپریل نیز، یکی از کلکسیونرهای OpenSea، میزان ۱۰۰ اتریوم ( به ارزش ۱۹۱,۰۰۰ دلار در آن زمان) را برای یک NFT که رایگان بود پرداخت کرد. البته این انتقال منجر به اتهامات پول‌شویی به فرد خریدار شد.

بیشتر بخوانید

نهنگ بزرگ بیت کوین بیدار شد

مراقب ارز های دیجیتالی که سرمایه گذاران بزرگ دارند باشید | 8 ارزی که باید از آنها دوری کرد

تنها کاربران خرده‌فروش نیستند که در زمان انتقال دچار اشتباهاتی می‌شوند. در ماه می ۲۰۲۱، Crypto.com، صرافی رمزارز مستقر در سنگاپور، به‌اشتباه ۷ میلیون دلار به ثوامانوگاری مانیوِل (Thevamanogari Manivel)، یک کاربر استرالیایی این صرافی، ارسال کرد.

مانیول هرگز این اشتباه را گزارش نکرد و از این پول برای خرید یک عمارت چند میلیون دلاری در ملبورن استفاده کرد و حدود ۴ میلیون دلار را به یک حساب بانکی خارجی منتقل کرد. او به جرم «پرداخت از عواید مجرمانه»، به ۲۰۹ روز زندان محکوم شد.

کارمزد چندین هزار برابری اتریوم، اشتباه یا پول‌شویی؟

در حالی که پرداخت بیش‌ازحد کارمزد توسط کاربران در شبکه اصلی اتریوم ممکن است به‌صورت تصادفی رخ داده باشد، اما همچنین می‌تواند شکل پیشرفته‌ای از پول‌شویی باشد.

برای این‌کار، کاربر ابتدا باید بداند که کدام اعتبارسنج (Validator) اتریوم تراکنش او را تأیید می‌کند و اطمینان حاصل کند که تراکنش‌ او در بلوک صحیح قرار می‌گیرد. سپس، این کاربر ناشناس باید در مرحله قفل با آن اعتبارسنج در هماهنگی کامل کار کند تا اطمینان حاصل شود که وجوه بین افراد دیگری توزیع نشده باشد.

در گزارشی که در اکتبر ۲۰۲۳ منتشر شد، نورث استیک (Northstake)، شرکت اتسکینگ کرپتو، متوجه شد که مجموع فعالیت‌های غیرقانونی و پرخطر در سه پروتکل استیکینگ اتریوم و بخش‌هایی از شبکه اصلی اتریوم بین ۰.۴۶٪ تا ۱.۵۶٪ در نوسان است.

اگرچه این رقم نسبتاً کم است، اما این شرکت اظهار داشت که این مسئله منجر به نگرانی‌هایی از سوی نهادهای تحت نظارت شده که قصد ورود به پروتکل‌های استیکینگ و به‌طورکلی امور مالی غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم را دارند.

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.