ادغام دو پتروشیمی زیر مجموعه صندوق بازنشستگی

دو پتروشیمی سبلان و دنا در راستای چابک‌‌سازی، جلوگیری از زیان چند‌هزار میلیارد تومانی و تسریع در روند اجرایی پروژه دنا، ادغام شدند.
27 مرداد 1403
شناسه : 1817
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
دو پتروشیمی سبلان و دنا در راستای چابک‌‌سازی، جلوگیری از زیان چند‌هزار میلیارد تومانی و تسریع در روند اجرایی پروژه دنا، ادغام شدند.

دو پتروشیمی سبلان و دنا با هدف جلوگیری از زیان چند‌ هزار میلیارد تومانی و تسریع در روند اجرایی پروژه دنا، ادغام شدند.
به گزارش شاخص آنلاین، دو پتروشیمی سبلان و دنا در راستای چابک‌‌سازی، جلوگیری از زیان چند‌هزار میلیارد تومانی و تسریع در روند اجرایی پروژه دنا، ادغام شدند.

بر اساس این گزارش، جواد زارع‌‌پور مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ در مراسم تقدیر از هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی دنا، گفت: ادغام پتروشیمی دنا در پتروشیمی سبلان از مجموعه‌‌های تابعه هلدینگ پتروفرهنگ با تعامل و همراهی سهامداران صورت پذیرفت.

وی افزود: در راستای افزایش بهره‌‌وری شرکت‌ها و صیانت از حقوق صاحبان سهام و منافع بویژه فرهنگیان این اقدام اجرایی شد. این اقدام با هدف اصلاح ساختار مالی پتروشیمی سبلان، جلوگیری از بروز زیان چند‌ هزار میلیارد تومانی، فراهم شدن امکان تامین مالی و تسریع بخشی در روند ساخت پروژه متانول دنا انجام شد.

بیشتر بخوانید

سه شرکت پتروشیمی شفاف سازی کردند | درباره ابطال مصوبه نرخ گاز صنایع

زارع‌‌پور ادامه داد: هم‌‌افزایی ناشی از این ادغام قبل و بعد از بهره‌‌برداری از پروژه دنا به بهبود اهرم‌‌های مالی، توان نقدینگی و ویژگی‌‌های فنی منجر خواهد شد و به جهت ایجاد مزیت مقیاس، شرکت سبلان را در زمره یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و بازیگران متانول در داخل قرار می‌دهد.

به گفته وی، اقدام فوق در کنار سیاست‌‌های تکمیل زنجیره ارزش و اخذ مجوزهای پایین‌دستی در پتروشیمی شیمیایی لاوان و پتروشیمی آریا و اقدامات انجام شده در جهت ارتقای بهره‌‌وری عملکرد و رشد تولید در این هلدینگ و برنامه‌‌ریزی اتمام هر چه سریع‌‌تر پروژه سیراف از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که برای توسعه و بهبود پرتفو و البته افزایش و پایداری درآمدهای هلدینگ پتروفرهنگ و حداکثرسازی سود انجام شده است.

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.