رئیس سابق سازمان بورس

آثار افزایش قیمت ارز هنوز در بورس تخیله نشده است

حسن قالیباف اصل با بیان اینکه شاخص های تاثیرگذار مانند ارز به دلیل سیاست های سرکوب نرخ با تاخیر آثار خود را در بازار سرمایه تخلیه می کنند، گفت: هنوز آثار آخرین رشد در سال ۱۴۰۱ اثرش تخلیه نشده است.
16 آبان 1402
شناسه : 214
منبع:
زمان مطالعه: 1:30 دقیقه
حسن قالیباف اصل با بیان اینکه شاخص های تاثیرگذار مانند ارز به دلیل سیاست های سرکوب نرخ با تاخیر آثار خود را در بازار سرمایه تخلیه می کنند، گفت: هنوز آثار آخرین رشد در سال ۱۴۰۱ اثرش تخلیه نشده است.
رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار

رئیس سابق سازمان بورس با اعلام اینکه هنوز اثر افزایش قیمت ارز در بورس نمایان نشده است به سهامداران توصیه کرد صبور باشند چرا که بورس بازده بیشتری را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش شاخص آنلاین ، حسن قالیباف اصل در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس گفت : رشد این بازار از سایر بازارها عقب افتاده اما در صورت صبر سرمایه گذاران بازده بیشتری را برای آنها به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه شاخص های تاثیرگذار مانند ارز به دلیل سیاست های سرکوب نرخ با تاخیر آثار خود را در بازار سرمایه تخلیه می کنند، گفت: هنوز آثار آخرین رشد در سال ۱۴۰۱ اثرش تخلیه نشده است.
قالیباف به شاخص های تاثیرگذار بر بازار سرمایه اشاره کرد:نرخ سود پول خیلی تاثیر دارد. با کاهش نرخ سود بین بانکی شاخص رشد بیشتری خواهد داشت. با بالا بودن نرخ سود بانکی هم رکود بازار سرمایه مانند امروز به قوت خود باقی خواهد ماند. شاخص های دیگری مانند نرخ اسناد خزانه هم بر بازار تاثیر می گذارند.
این اقتصاددان عقب افتادگی بازار سرمایه از سایر بازارها را هم تشریح کرد: رشد بازار سرمایه از رشد قیمت سکه پایین تر است. بازار سرمایه نسبت به مسکن هم همین وضعیت را دارد.
قالیباف به نسبت p/e قیمت به سود در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر p/e به ۶/۹ می رسد که کمتر از میانگین است. نسبت قیمت به فروش p/s هم پایین تر از میانگین است. البته سودآوری شرکت ها افزایش پیدا کرده است.
این اقتصاددان به ارزش دلاری بورس هم پرداخت: سود شرکت های بورسی به ۱۸.۷ میلیارد دلار می رسد و ارزش بازار هم ۱۷۰ میلیارد دلار است. تا پایان سال سودآوری شرکت ها به هزار هزار میلیارد تومان می رسد.
به گفته قالیباف اما شاخص کامودیتی فیروزه بالاتر از میانگین است؛ یعنی محصولشان را با قیمت خوبی می فروشند. در مجموع نسبت به سایر بازارها سودآوری شرکت ها چندان بد نیست. البته باید توجه داشت که بحث کسری بودجه و تاثیر آن بر کل های پولی باعث اقبال به بازار سرمایه می شود.
این اقتصاددان در همین حال به سرمایه گذاران در بازار سرمایه توصیه کرد که صبور باشند چرا که رشد این بازار عقب افتاده اما در آینده سود بیشتری نسبت به سایر بازارها به آنها می رساند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.