واگذاری ۱۲۰ پروژه معدنی به روس‌ها و احتمال همکاری با چینی‌ها

معاون وزیر صنعتاز آنجا که این پروژه کار زیادی می‌طلبد به فکر همکاری با شریک خارجی افتادیم و از یک سال پیش با روس‌ها وارد مذاکره شدیم تا اکتشاف مواد معدنی در بخشی از مناطقی که در اختیار سازمان زمین‌شناسی است را به کارشناسان این کشور واگذار کنیم.
27 آبان 1402
شناسه : 268
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر صنعتاز آنجا که این پروژه کار زیادی می‌طلبد به فکر همکاری با شریک خارجی افتادیم و از یک سال پیش با روس‌ها وارد مذاکره شدیم تا اکتشاف مواد معدنی در بخشی از مناطقی که در اختیار سازمان زمین‌شناسی است را به کارشناسان این کشور واگذار کنیم.

معاون وزیر صنعت گفت: امیدواریم تا آذرماه برای پیشبرد این پروژه با روس‌ها به توافق برسیم و تفاهم‌نامه را به امضا برسانیم. پس از امضای تفاهم‌نامه اجرای 120 پروژه را به روس‌ها واگذار می‌کنیم. این 120 پروژه از سال 1403 تا سال 1404 توسط روس‌ها انجام می‌شود و آنها علاوه بر اجرای پروژه آموزش نیروی انسانی ایرانی را هم بر عهده دارند.

علیرضا شهیدی، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی ایران  از تعهد این سازمان به اجرای 420 پروژه در اکتشاف مواد معدنی کشور خبر داد و افزود: سازمان زمین‌شناسی برای اتمام این پروژه‌ها پنج سال زمان دارد، بنابراین و از آنجا که این پروژه کار زیادی می‌طلبد به فکر همکاری با شریک خارجی افتادیم و از یک سال پیش با روس‌ها وارد مذاکره شدیم تا اکتشاف مواد معدنی در بخشی از مناطقی که در اختیار سازمان زمین‌شناسی است را به کارشناسان این کشور واگذار کنیم.

وی افزود: در صورتی که کمیسیون اقتصادی ایران و روسیه در 12 و 13 آذر برگزار شود، تفاهم‌نامه این همکاری در همان تاریخ منعقد می‌شود.

شهیدی ادامه داد: امیدواریم تا آذرماه برای پیشبرد این پروژه با روس‌ها به توافق برسیم و تفاهم‌نامه را به امضا برسانیم. پس از امضای تفاهم‌نامه اجرای 120 پروژه را به روس‌ها واگذار می‌کنیم. این 120 پروژه از سال 1403 تا سال 1404 توسط روس‌ها انجام می‌شود و آنها علاوه بر اجرای پروژه آموزش نیروی انسانی ایرانی را هم بر عهده دارند.

معاون وزیر صنعت ههمچنین از صاحب‌سبک بودن کارشناسان اکتشافی روس گفت و تاکید کرد: آنها در سالیان گذشته هم در ایران پروژه‌هایی را در زمینه اکتشافات معدنی ایران اجرا کردند و حالا پیش‌بینی می‌شود بیش‌تر از 100 نفر کارشناس روسی برای اکتشاف مواد معدنی به ایران وارد شوند و در قالب یک پیمانکار این پروژه را پیش ببرند.

رئیس سازمان زمین‌شناسی تصریح کرد: هر آنچه از مواد معدنی که در این پروژه کشف شود، در اختیار سازمان زمین‌شناسی و پس از آن در اختیار وزارت صنعت معدن تجارت قرار می‌گیرد. البته هنوز مشخص نیست چه ذخایری در این مناطق شناسایی می‌شود.

شهیدی افزود: سازمان زمین‌شناسی برای اکتشاف مناطقی که در اختیار دارد همکاری با چینی‌ها را هم در دستور کار قرار داده است البته این طرح هنوز در مراحل اولیه است و با قطعیت نمی‌توان درباره آن صحبت کرد، اما در صورت حصول توافق رویه کار با چینی‌ها همانند کار با روس‌هاست.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.