خاویر مایلی، حامی بیت کوین و دلار رئیس‌جمهور آرژانتین شد | مردی با اره برقی آمد

خاویر مایلی، سیاستمدار آنارشیست و طرفدار اقتصاد اتریشی، در انتخابات ریاست‌جمهوری آرژانتین پیروز شد و در پی این خبر، قیمت بیت کوین نزدیک به ۳ درصد افزایش یافت.
29 آبان 1402
شناسه : 291
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خاویر مایلی، سیاستمدار آنارشیست و طرفدار اقتصاد اتریشی، در انتخابات ریاست‌جمهوری آرژانتین پیروز شد و در پی این خبر، قیمت بیت کوین نزدیک به ۳ درصد افزایش یافت.
خاویر میلی ،رئیس جمهور جدید آرژانتین،سیاستمدار آنارکو-کاپیتالیسم که حامی اقتصاد آزاد،رمز ارز ،حذف بسیاری از نهاد ها یا وزارتخانه های زاید و جایگزینی پول ملی آرژانتین با دلار آمریکا است.

خاویر مایلی، سیاستمدار آنارشیست و طرفدار اقتصاد اتریشی، در انتخابات ریاست‌جمهوری آرژانتین پیروز شد و در پی این خبر، قیمت بیت کوین نزدیک به ۳ درصد افزایش یافت.
بر اساس گزارش بلومبرگ، مایلی ۵۶ درصد از آرا را در مقابل ۴۴ درصد رقیبش، سرجیو ماسا، کسب کرد و پیروز میدان شد. بیت کوین که در روزهای آخر هفته معاملات آرامی داشت، در اواخر بعدازظهر یکشنبه در پی صحبت‌هایی درباره عملکرد قوی مایلی شروع به صعود کرد.
مایلی از بیت کوین حمایت کرد و آن را به‌عنوان یک راه‌حل برای تورم و بی‌ثباتی اقتصادی در آرژانتین به شمار آورد.
بااین‌حال، مایلی فعلاً پیشنهاد ایجاد ارز قانونی بیت کوین را مطرح نکرده است. او اعلام کرد که خواستار حذف بانک مرکزی کشور و دلاری کردن اقتصاد آرژانتینی است.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در این باره نوشت: خاویر میلی، سیاستمدار راست افراطی،  مبتکر تغییرات بنیادین در اقتصاد و حوزه اجتماعی آرژانتین است.

او که از حامی دلاری شدن اقتصاد آرژانتین و لغو بانک مرکزی است، سیاستمداران و رای دهندگان خود را در انتخابات مقدماتی ماه اوت غافلگیر کرد و حدود 30 درصد آرا را به دست آورد و در رتبه اول ایستاد.
 
میلی که 52 سال سن دارد، یک اقتصاددان است. او با دیدن بحرانی که کشور در حال گذار آن بود، در سنین جوانی تصمیم گرفت اقتصاددان شود. خواهرش کارینا دست راست و قابل اعتمادترین شخص برای اوست.
 
البته زیاد در باره خواهرش صحبت نمی کند، اما همیشه با چشمان اشک آلود از او نام می‌برد. او ازدواج نکرده و فرزندی ندارد. او با والدینش که به گفته خود میلی در کودکی با او ظالمانه رفتار کردند ارتباطی ندارد. اما آنها در آخرین تجمع‌های کاندیدای ریاست جمهوری حضور داشتند.
میلی مخالف فروش اعضای بدن نیست. او معتقد است:"بدن من دارایی من است، چرا نمی توانم با بدن خود آنطور که می خواهم عمل کنم؟" به گفته میلی، در آرژانتین افراد زیادی در انتظار اهدای عضو هستند، بنابراین "ما باید به دنبال مکانیسم های بازار برای حل این مشکل باشیم."
در عین حال با سقط جنین مخالف است و حاضر است این موضوع را برای بحث عمومی مطرح کند.
نامزد ریاست جمهوری از حمل رایگان اسلحه حمایت می کند، آنهم در کشوری که تعداد جنایات در سال های اخیر در طول رقابت های ریاست جمهوری افزایش یافته است.
 
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.