صعود دوباره طلا | قیمت هر اونس طلا با قدرت از مرز 2000 دلار گذشت

آنچه در حال حاضر طلا را به حرکت در می‌آورد، کاهش ارزش دلار آمریکاست. ارقام اقتصادی که در این هفته از ایالات‌متحده منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که طلا بالای ۲۰۰۰ دلار خواهد ماند یا خیر.
06 آذر 1402
شناسه : 333
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آنچه در حال حاضر طلا را به حرکت در می‌آورد، کاهش ارزش دلار آمریکاست. ارقام اقتصادی که در این هفته از ایالات‌متحده منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که طلا بالای ۲۰۰۰ دلار خواهد ماند یا خیر.

قیمت طلا در بازار جهانی به بالاترین حد خود در ۶ ماهه گذشته رسید.

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا قیمت طلای جهانی رشد کرد. سرمایه گذاران تمرکز خود را بر روی داده‌های تورم ایالات‌متحده که اواخر این هفته منتشر می‌شود، معطوف کرده اند تا برآورد کنند سیاست های فدرال رزرو به چه سمت و سویی حرکت خواهد کرد.

بر همین اساس قیمت هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۳۶ دقیقه صبح  با ۱۰.۳ درصد افزایش به ۲۰۱۳ دلار رسید اما بعد از آن اندکی فروکش کرد و تا ساعت 12 به 2011 دلار رسید.

کایل رودا، تحلیلگر بازار مالی در کپیتال گفت: آنچه در حال حاضر طلا را به حرکت در می‌آورد، کاهش ارزش دلار آمریکاست. ارقام اقتصادی که در این هفته از ایالات‌متحده منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که طلا بالای ۲۰۰۰ دلار خواهد ماند یا خیر.

شاخص دلار در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد کاهش یافت که فاصله چندانی با پایین‌ترین سطح ۲ ماهه هفته گذشته نداشت که باعث شد قیمت طلا برای سایر دارندگان ارز کمتر شود.

تمرکز بازار اکنون به ارقام تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم ایالات‌متحده که قرار است در روز چهارشنبه و شاخص قیمت  مصرف کننده که  روز پنجشنبه منتشر می شود است.

معامله‌گران  به طور گسترده‌ای انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه دسامبر نرخ‌های خود را بدون تغییر باقی بگذارد،.نرخ‌های بهره پایین، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۱.۳ درصد افزایش به ۲۴.۶۱ دلار رسید و پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت. قیمت هر اونس پالادیوم ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۰۶۹ دلار و ۸۵ سنت رسید.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.