صادرات دبی به 54 میلیارد دلار رسید | 20 میلیارد دلار بیشتر از ایران

ارزش صادرات و صادرات مجدد دبی در 8 ماهه سال جاری به 54 میلیارد دلار رسید،این در حالی است که کل صادرات ایران در این مدت رقمی بالغ بر 32 میلیارد دلار بوده است.
07 آذر 1402
شناسه : 347
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ارزش صادرات و صادرات مجدد دبی در 8 ماهه سال جاری به 54 میلیارد دلار رسید،این در حالی است که کل صادرات ایران در این مدت رقمی بالغ بر 32 میلیارد دلار بوده است.

 صادرات دبی از ٢٠٠‌ میلیارد درهم‌ (٥٤‌میلیارد دلار) در 8  ماه اول سال‌ فراتر رفت .این میزان 22 میلیارد دلار بیش از صادرات کل ایران در همین مدت است.

به گزارش شاخص آنلاین ، دبی اخیراً رشد ۳.۲ درصدی در اقتصاد محلی را در نیمه اول سال گزارش کرده که ناشی از رشد قابل‌توجه در بخش‌های کلیدی مانند حمل‌ونقل‌، املاک و مستغلات، تجارت عمده‌فروشی و خرده‌فروشی‌، مالی و بیمه‌، اقامتگاه، خدمات غذایی و غیره است‌ در چنین شرایطی آن طور که آمار ها نشان می دهد حجم صادرات این شهر اکنون به 54 میلیارد دلار رسیده  که 22 میلیارد دلار بیشتر از کل صادرات ایران است.

آن طورکه آمارها نشان می دهد در۸ ماهه امسال ۴۲.۱ میلیارد دلار کالا وارد ایران شده اما در مقابل حجم صادرات ایران ۳۲ میلیارد دلار بوده است این نشان می دهد که تراز تجاری غیرنفتی ایران منفی ۱۰ میلیارد دلار بوده است

 تراز تجاری کشورها یکی از مهمترین مولفه های اقتصادی آنها است و به نوعی توان صادراتی و اقتصادی کشور ها را نشان می دهد. تراز تجاری کشورها همچنین روی قیمت ارز هم تاثیر دارد. هرچه تراز تجاری یک کشور مثبت باشد جریان ورود ارز به کشور افزایش می یابد و این موضوع کفه عرضه و تقاضای ارز را متعادل می کند و منجر به ثبات ارزش پول ملی می شود.

یکی از مشکلات نظام ارزی ایران در طول سال های گذشته کاهش سطح دسترسی به ارز های جهان روا بوده که کفه عرضه و تقاضا را نامتعادل کرده است به همین دلیل هر نوع نوسان تراز تجاری کشور می تواند به صورت غیرمستقیم بازار ارز را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

دبی در کانون توجه

اتاق بازرگانی دبی اخیراً اعلام کرد تعداد شرکت‌های زیرمجموعه آن تقریباً ٥٠ درصد افزایش یافته‌، زیرا صادرات و صادرات مجدد از ٢٠٠ میلیارد درهم (٥٤ میلیارد دلار) در ٩ ماه اول سال فراتر رفته‌است‌.

تعداد شرکت‌های عضو جدید بین ژانویه تا سپتامبر به ۴۸ هزار و ۶۱۶ رسید که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته ۴۲.۹ درصد افزایش داشت‌.

ارزش کل صادرات و صادرات مجدد شرکت‌های عضو اتاق بازرگانی دبی نیز به ٢١٠ میلیارد درهم (۵۷.۱۸ میلیارد دلار) افزایش یافت و گواهی‌های مبدأ طی ٩ ماه به ٥٣٨‌ هزار و ۵۴۴ رسید.

این اتاق مقایسه سال‌به‌سال را در مورد صادرات و صادرات مجدد اعضا ارائه نکرده‌است‌.

از منظر اتاق دبی‌، افزایش رشد در شرکت‌های عضو جدید این اتاق، جذابیت دبی را در بین شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران و همچنین شهرت رو به رشد دبی را به‌عنوان یک مقصد تجاری پیشرو در جهان برجسته می‌کند.

 

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.