انتقاد عضو شورای بورس از نحوه مدیریت بازار سرمایه

علیزاده : ریزش شاخص و قیمت سهام، ناشی از اتفاقات حوزه بین الملل و مخصوصا" وقوع جنگ در نوار غزه و رژیم صهیونیستی بود اما باید دقت کرد که دلیل عمده وضعیت فعلی بازار سرمایه ساختار مدیرتی است که اعتماد سهامداران را از بین برده است.
22 مهر 1402
شناسه : 36
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
علیزاده : ریزش شاخص و قیمت سهام، ناشی از اتفاقات حوزه بین الملل و مخصوصا" وقوع جنگ در نوار غزه و رژیم صهیونیستی بود اما باید دقت کرد که دلیل عمده وضعیت فعلی بازار سرمایه ساختار مدیرتی است که اعتماد سهامداران را از بین برده است.
عضو شورای بورس

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اعلام اینکه اعتماد سهامداران در پایین ترین حد ممکن قرار گرفته از عملکرد مدیران بازار سرمایه انتقاد کرد و خواهان اصلاحات ساختاری و مدیریتی از وزیر اقتصاد شد.
 

محسن علیزاده درباره وضعیت بازار سرمایه در روزهای اخیر و مخصوصا" ریزش شاخص در اوایل هفته گذشته به خانه ملت، گفت: ریزش شاخص و قیمت سهام، ناشی از اتفاقات حوزه بین الملل و مخصوصا" وقوع جنگ در نوار غزه و رژیم صهیونیستی بود اما باید به این نکته توجه کرد که این موضوع فقط بخشی از علل این وضعیت است.

وی ادامه داد: دلیل عمده این وضعیت بازار سرمایه به لحاظ ساختار مدیریتی بوده و به نحویی است که اعتماد فعالان بازار سرمایه و سهامداران در پایین ترین حد ممکن وجود دارد و اساسا مدیران بازار سرمایه که سکاندار مجموعه ارکان این بازار بوده و وظیفه نظارتی را برعهده دارند در منفعل ترین شرایط ممکن، کار را دنبال می‌کنند.

علیزاده افزود: بنابراین وزیر اقتصاد باید هر چه سریعتر اصلاحات ساختاری و مدیریتی بازار سرمایه را دنبال کند. این موضوع و دیگر مباحث موجب نگرانی در شورای عالی بورس هم چندین مرتبه مطرح شده که مدیران هیچ افق و هدفی برای بازار سرمایه ترسیم نکردند و نمی توانند هیچ پیش‌بینی از آینده داشته باشند.

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.