جهش سهام انویدیا با بازوی هوش مصنوعی | هوش مصنوعی در حال تسخیر جهان

بسیاری معتقدند نقش انویدیا در دنیای امروز فناوری مشابه نقشی است که مایکروسافت در دهه ۹۰ میلادی برای رشد PC در اختیار داشت.سهام انویدیا امسال بیش از ۲۰۰ درصد رشد کرده است.
11 آذر 1402
شناسه : 365
منبع:
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بسیاری معتقدند نقش انویدیا در دنیای امروز فناوری مشابه نقشی است که مایکروسافت در دهه ۹۰ میلادی برای رشد PC در اختیار داشت.سهام انویدیا امسال بیش از ۲۰۰ درصد رشد کرده است.

 آمار ها نشان می دهد سهام شرکت انویدیا بزرگ ترین بازیگربازار هوش مصنوعی  امسال بیش از ۲۰۰ درصد کرده و این شرکت در گزارش سه ماهه اخیر خود رکورد پیش‌بینی‌های فروش وال‌استریت را شکسته است.

شرکت انویدیا که بزرگترین تولید کننده تراشه‌های هوش مصنوعی است بازار بزرگی در نتیجه توسعه هوش مصنوعی به دست آورده است.

 این شرکت اعلام کرده سرمایه‌گذاری یک تریلیون دلاری جهانی در زیرساخت‌های مراکز داده  به زودی این بازار را دگرگون می کند و به مروراز واحدهای پردازش مرکزی سرورمرکزی یا CPUب ه سمت واحدهای پردازش گرافیکی یا GPU حرکت خواهد کرد. چنین تغییری قادر به تامین بهتر محاسبات موازی مورد نیاز برای برنامه‌های جدید است.

انویدیا بازیگر اصلی و برنده بزرگ چنین رویکردی است. این شرکت هم‌ اکنون ۸۶ درصد از سهم بازار تراشه‌های هوش مصنوعی را در اختیار دارد. علی رغم رقابت رو به افزایش برای تراشه‌های AI از دیگر شرکتها مانند مایکروسافت، آمازون، گوگل و اینتل احتمالا انویدیا رهبری خود بر این بازار را حفظ خواهد کرد.

بسیاری معتقدند نقش انویدیا در دنیای امروز فناوری مشابه نقشی است که مایکروسافت در دهه ۹۰ میلادی برای رشد PC در اختیار داشت.

سهام انویدیا امسال بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته و این شرکت در گزارش سه ماهه اخیر خود پیش‌بینی‌های فروش وال‌استریت را شکسته است.

کورت کرس مدیرمالی شرکت انویدیا که سازنده تراشه‌های هوش مصنوعی است گفت: اخیرا موج جدیدی از پذیرش هوش مصنوعی توسط شرکت ها آغاز شده و شرکت ها در حال توسعه سفارشی آن برای استفاده از داده‌های اختصاصی و بهبود بهره‌وری کارکنان هستند.

جیسون هوانگ بنیانگذار و مدیرعامل انویدیا معتقد است که هوش مصنوعی عمومی (AGI) طی پنج سال آینده قادر خواهد بود با هوش انسانی رقابت کند.

داده‌های مالی منتشر شده توسط انویدیا نشان می‌دهد که نزدیک به ۱۵ درصد ( ۲.۷ میلیارد دلار) از درآمدهای این شرکت از کشور کوچک سنگاپور سرچشمه می‌گیرد.

درآمدهای انویدیا از سنگاپور طی یکسال بالغ بر ۴۰۴ درصد افزایش یافته است. درآمد کلی انویدیا نیز در یکسال گذشته ۲۰۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

آمریکا با ۳۴.۷ ، تایوان با ۲۳.۹ و چین و هنگ‌کنگ با ۲۲ درصد کشورهایی هستند که با خریدهای خود بیشترین درآمد انویدیا را تشکیل می‌دهند.

آنچه باعث افزایش خرید سنگاپور از شرکت انویدیا شده وجود دیتاسنترهای متعدد و سرویس‌دهندگان کلاد بزرگ در این کشور کوچک است. سنگاپور همچنین مکانی برای اسمبل کردن نهایی برخی محصولات و صادرات آن به کشورهای دیگر هم هست.

سنگاپور در زمینه ساخت دیتاسنتر هم دارای شرکت های متعددی است و با توجه به ساختار با ثبات این کشور و وجود استعدادهای برتر و تمرکز روی سرویس‌های دیجیتالی هم اکنون یکی از هاب‌های تکنولوژی در جهان به شمار می‌رود.

سیاستگذاران سنگاپور سال گذشته برخی ممنوعیت‌ها برای عرضه زمین برای استفاده از دیتاسنترها را برداشتند و حقوق توسعه پروژه‌های جدید مراکز داده را به شرکتهایی چون مایکروسافت، Equinix، بایت‌دنس و شرکت چینی توسعه راهکارهای دیتاسنتر اعطا کردند.

تا ژانویه سال ۲۰۲۲ بیش از ۷۰ مرکز داده در سنگاپور فعال بوده‌اند و این شهر / کشور کوچک ۶۰ درصد از ظرفیت کل مراکز داده جنوب شرق آسیا را در خود جای داده است.سنگاپور در رتبه‌بندی جهانی دیتاسنترها بعد از ویرجینای شمالی و پورتلند آمریکا در جایگاه سوم و در آسیا و اقیانوسیه در جایگاه نخست قرار دارد.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.