مدیرعامل پرداخت الکترونیک پاسارگاد:

سود سهامداران پی پاد 4 ماهه تقسیم می شود | به دنبال سهم 20 تا 25 درصدی از بازار PSP هستیم

به گفته مدیرعامل پرداخت الکترونیک پاسارگاد، این شرکت در ۵ سال اخیر رشد یابنده‌ترین شرکت، در میان ۱۲ شرکت فعال در حوزه PSP بوده است. مسیح مشهدی تفرشی افزود : در اُمیدنامه، درآمد شرکت را نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان هدف‌گذاری کرده بودیم. امسال با درصد خطای کم این میزان محقق می‌شود.
14 آذر 1402
شناسه : 394
منبع:
زمان مطالعه: 7 دقیقه
پی پاد اپلیکیشن‌هایی دارد که می تواند سرویس‌های دولت الکترونیک را بهبود دهد . با این وجود، بیشتر وزارتخانه‌ها حرکتی که می‌توانند انجام دهند، در برابر آنچه انجام داده اند، چندان نیست. هر چه دولت الکترونیک ببیشتر کار کند، کسب و کارها بیشتر رشد می‌کنند و سود بالاتری را به دست می‌آورند و در میان سهامداران خود تقسیم می‌کنند.
به گفته مدیرعامل پرداخت الکترونیک پاسارگاد، این شرکت در ۵ سال اخیر رشد یابنده‌ترین شرکت، در میان ۱۲ شرکت فعال در حوزه PSP بوده است. مسیح مشهدی تفرشی  افزود : در اُمیدنامه، درآمد شرکت را نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان هدف‌گذاری کرده بودیم. امسال با درصد خطای کم این میزان محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد رویکردهای این شرکت در صنعت PSP برای افزایش سهم از بازار را تشریح کرد و خبر داد که این شرکت رشد یابنده‌ترین بازار را در اختیار دارد. 

مسیح مشهدی تفرشی، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در گفت و گو با شاخص آنلاین، با اشاره به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده این شرکت در روز سه شنبه (۱۴ آذر) گفت:«در این مجمع، مواردی را به رای گذاشتیم. یکی از این موارد، تغییر آدرس است و دیگری تغییراتی در اساسنامه که پیشتر سازمان بورس و اوراق بهادار به شرکت ابلاغ کرده بود. از این جهت، مجمع عمومی را به صورت فوق العاده برگزار کردیم. در مورد تغییر آدرس باید به این موضوع اشاره کنم که از شهر و شهرستان تهران به شهرستان پردیس و پارک فناوری این شهرستان جابه جا شده ایم. علت هم این بود که پارک پردیس، امتیازات مطلوبی برای شرکت‌های دانش بنیان دارد. بیشتر بازدیدها، تورهای خارجی و نمایشگاه‌ها در این پارک برگزار می‌شوند.»

تفرشی با اعلام اینکه نزدیک به ۸۹۰۰ نفر در این پارک مستقر هستند،افزود:«خدمات شهری پارک پردیس موجب شده که شرکت‌های بورسی اپ و آسان پرداخت هم در آن مستقر شوند. وجود شرکت‌های فناپ وابرآوران در این مجموعه، کمک می‌کند که میان شرکت‌ها هم افزایی ایجاد شود. شرکت‌ها می‌توانند بر روی محصولات دانش بنیان خود در پارک فناوری پردیس کار و حمایت‌های لازم را دریافت کنند. در شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد ۹ محصول دانش بنیان گرید دو داریم که می‌توانند از معافیت مالیاتی استفاده کنند؛ به شرطی که در یکی از پارک‌های فناوری مستقر باشند.» 

وی افزود:«استقرار در پارک پردیس ۵۰ درصد معافیت مالیاتی برای شرکت ایجاد می کند؛ البته معافیت از مالیات بر ارزش افزوده را هم به دنبال دارد. در کل، مزایای قانونی خوبی ایجاد می‌شوند. برای پرسنل هم مزایای معافیت مالیاتی به وجود می‌آید که مربوط به مالیات حقوق است؛ ضمن اینکه پرسنلی که در شرق تهران زندگی می‌کنند، از فرصت کاهش هزینه‌های رفت و آمد بهره‌مند می‌شوند. پرداخت الکترونیک پاسارگاد، یک ساختمان دو قلو را در پارک پردیس خریداری کرده است. یکی از این ساختمان‌ها ۱۰۰ درصد مورد بهره برداری قرار گرفته است. سفت کاری ساختمان دیگر هم تمام شده است اما در ۱۴۰۳ آماده استقرار پرسنل می‌شود. در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر می‌توانند در این ساختمان مستقر شوند. مصوبه دیگر مجمع هم به چهار مورد از مفاد اساسنامه برمی گشت. بر اساس یکی از این مفاد، سود سهامداران به جای ۸ ماه، در بازه‌های ۴ ماه تقسیم می‌شود.»

رشد یابنده‌ترین شرکت PSP هستیم

مشهدی تفرشی به اقدامات توسعه‌ای و زیرساختی پرداخت الکترونیک پاسارگاد در حوزه PSP (پرداخت از طریق کارت خوان) هم پرداخت:«در ۵ سال اخیر رشد یابنده‌ترین، در میان ۱۲ شرکت فعال در حوزه PSP بودیم؛ حتی در صنعت IT هم وضعیت مطلوبی داشتیم. در رتبه‌بندی IMI-100 در میان ۵ شرکتی قرار گرفتیم که سریعترین رشد را داشته اند؛ حتی در مقایسه با صنایع معدنی، خودرویی، دارویی و…. ۵ سال پیش ۴ درصد سهم بازار PSP را در اختیار داشتیم اما امروز ۲۰ درصد سهم بازار را در در دست داریم. در نتیجه از هر ۵ دستگاه POS یکی متعلق به پرداخت الکترونیک پاسارگاد است. این رشد سریع، موجب شده که امروز رتبه شرکت از نهم به سوم در میان فعالان این صنعت برسد. حالا تلاش می‌کنیم که در رتبه سوم رقابت و برای تثبیت جایگاه خود تلاش کنیم.»

مدیرعامل پرداخت الکترونیک پاسارگاد، افزود:«این رشد، حاصل یک سرویس دهی خوب برای سرعت تراکنش، مبلغ تراکنش، پشتیبانی، بحث‌های سوییچ، ارتباط موثر با پذیرندگان، کال سنتر (مرکز تماس) و… است. در کل، یک اصلاح ۳۶۰ درجه را در فرایندهای خود، در ارتباط با همه پذیرندگان اعمال کرده ایم. سرمایه‌گذاری خوبی هم انجام داده ایم. در شرایطی ۲۰ درصد بازار را در اختیار داریم که شرکت‌های سامان و به پرداخت بر روی ۱۳ و ۱۴ درصد سهم از بازار حرکت می‌کنند. در حال حاضر ۲ میلیون دستگاه POS داریم که این سهم ۲۰ درصدی را به خود اختصاص داده است. با این وجود، بر روی سهم ۲۵ تا ۳۰ درصدی در حوزه PSP برنامه ریزی کرده ایم. برای به دست آوردن این سهم از بازار، بر روی خرید POS و بازاریابی سرمایه‌گذاری می‌کنیم. در این میان، شرکت‌های دیگر هم برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار تلاش می‌کنند که با آن‌ها رقابت کنیم.» 

برنامه ریزی برای حوزه مجازی

مشهدی تفرشی در پاسخ به این پرسش که پرداخت الکترونیک پاسارگاد، برای متنوع سازی درآمدهای خود چه برنامه‌ای دارد، گفت:«در حوزه مجازی عملکردمان مانند دستگاه‌های POS رشد نکرده است. البته در حال حاضر به میزان بالایی بر روی حوزه مجازی انرژی گذاشته ایم. می‌خواهیم با تلفیق رسانه و پرداخت الکترونیک با اپلیکشین، فضای بهتری را برای رشد در حوزه مجازی فراهم کنیم. انتظار داریم که خلاقیت کمک کند تا در حوزه اپلیکیشن هم گام‌های خوبی را برداریم. به علاوه از «هسته‌های دانش» مانند لِندتک استفاده می‌کنیم و از استارت آپ‌های بیمه کمک می‌گیریم. اینگونه وضعیت هسته‌های دانش بنیان را ارتقا می‌دهیم. همچنین بر روی سرویس‌های خود کار می‌کنیم. اگر تا ۲ سال پیش ۲۰ سرویس داشتیم امروز آن را به ۸۰ سرویس رسانده ایم. در این راه از اپلیکیشن‌های سانیار، پی پاد و… استفاده می‌کنیم و خدمات خود را بر روی آنها مستقر می کنیم.» 

تخمین درآمد ۵ هزار میلیارد تومانی

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در مورد سودآوری این شرکت و سایر نقاط اتکای آن در حوزه مالی، گفت:«در اُمیدنامه، درآمد پی پاد را نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان هدف‌گذاری کرده بودیم. امسال با درصد خطای کم این میزان محقق می‌شود. البته در مورد قیمت تمام شده و سود خالص، اوضاع طبق امیدنامه پیش نرفت؛ به این دلیل که بهای دلار را ۲۷ تا ۳۲ هزار تومان پیش بینی کرده بودیم اما در حال حاضر بر روی ۵۰ هزار تومان حرکت می‌کند. البته دلار ۵۰ هزار تومانی درآمدها را افزایش می‌دهد اما این افزایش درآمد، با هزینه‌های ناشی از جهش قیمت دلار بر روی محصولات دلارپایه، قابل مقایسه نیست. گرچه وضعیت شرکت ما بازهم نسبت به سایر شرکت‌های PSP خیلی مطلوب است؛ طوری که رشدی که طی درآمدهای عملیاتی، سود خالص، سود ناخالص، بازده حقوق صاحبان سهام (ROE) و افزایش دارایی‌های شرکت، ایجاد شده، فراتر از ۶ شرکت بورسی این حوزه است.» 

مشهدی تفرشی با بیان اینکه در کل رشد سریع پرداخت الکترونیک پاسارگاد، بازده بهتری را به جا می‌گذارد، افزود:«به جرات می‌توانم بگوییم که بازده مالی شرکت، قابل مقایسه با ۶ شرکت دیگر نیست. اما در مورد وضعیت بازار، هیچ کس نمی‌تواند افزایش هزینه‌ها را کتمان کند. در مورد افزایش درآمدهای حاصل از «اصلاح نظام کارمزد» هم باید بگویم که قرار بود اصلاح این نظام، از ابتدای سال انجام شود و در پیش بینی‌های شرکت ما هم آمده است. این اصلاح سه فاز داشت. فاز اول که کم اثرترین‌ترین آن‌ها بود، حوالی تیرماه اجرایی شد. فاز دوم که اثرش متوسط بود در آبان ماه اجرا شد و به زودی اثرگذاری پیدا می‌کند. فاز سوم هم وارد اثر بخشی نشده است. اما در مورد رشد عملیاتی، رشد تراکنش و قراردادهایی که با بانک‌ها داریم، باید اعلام کنم که همگی محقق شده اند؛ یعنی از لحاظ عملیات نه تنها چیزی کم نگذاشته ایم؛ بلکه در برخی از شاخص ها، وضعیت مطلوب‌تری هم داریم. البته در عوامل خارجی که قاعدتا خارج از کنترل ما هستند، وضعیت متفاوت است.» 

بلوغ لازم در بورس وجود ندارد 

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در ادامه به عواملی که می‌توانند حضور شرکت‌ها را در ارتباط با بورس تقویت کنند و جایگاه آن‌ها را ارتقا ببخشند، گفت:«یک بورس خوب و بالغ از بابت اینکه چطور در ارتباط با شرکت‌ها بهترین نقش آفرینی را داشته باشد به سه عامل نیاز دارد. این سه عامل حاکمیت شرکتی، مسئولیت اجتماعی و محیط زیست هستند. بورسی که بتواند به شرکت‌ها کمک کند تا بتوانند بر روی این سه حوزه انرژی بگذارند، قوام بالایی دارد. البته بورس در حاکمیت شرکتی وضعیت بهتری دارد اما در مورد دو عامل دیگر، باید طوری عمل شود که سهامداران اثرات آن را ببیند. برای مثال اگر ما بر روی مسئولیت اجتماعی کار می‌کنیم، سهامداران باید آن را لمس کنند. باید جشنواره‌هایی برای شرکت‌های بورسی برگزار شود تا آثار فعالیت خود را در قالب مولتی مدیا نشان دهند. این حرکت یک انرژی ایجاد می‌کند که بورس باید آن را بدمد. بورس باید شرکت‌ها را در مورد ۳ عاملی که به قوامش کمک می‌کنند، تشویق و ترغیب کند اما هنوز بلوغ لازم در بورس وجود ندارد.» 

دولت الکترونیک کند پیش می‌رود

وی به نقش دولت برای حمایت از شرکت‌های فعال در بازار PSP هم اشاره کرد و گفت:«چنانچه دولت بخشنامه‌های خود، در حوزه دولت الکترونیک را پیش ببرد، کمک زیادی به رشد بازار شرکت‌های PSP می کند. پایه خدمات پولی دولت الکترونیک، پرداخت است. ما اپلیکیشن‌هایی داریم که می‌توانیم انواع سرویس‌ها  دولت الکترونیک را بهبود دهیم . با این وجود، بیشتر وزارتخانه‌ها حرکتی که می‌توانند انجام دهند، در برابر آنچه انجام داده اند، چندان نیست. هر چه دولت الکترونیک ببیشتر کار کند، کسب و کارها بیشتر رشد می‌کنند و سود بالاتری را به دست می‌آورند و در میان سهامداران خود تقسیم می‌کنند. اهداف دولت الکترونیک، خیلی جای کار دارد؛ البته سرعت برخی وزارتخانه در اجرای مصوبات دولت الکترونیک بهتر است اما برخی هم خیلی کند پیش می‌روند. 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.