هند به قطب تولید موبایل تبدیل می شود | بعد از سامسونگ ،سرمایه گذاری اپل هم در هند اوج می گیرد

تشدید رقابت های تجاری و ژئوپلتیک بین چین و آمریکا، هند را در کانون توجه غرب قرار داده است. آمریکا در تلاش است ازطریق تقویت اقتصادی هند،قدرت اقتصادی چین را در آینده تعدیل کند تا این کشور پتانسیل های یک تهدید بالقوه را برای آمریکا از دست بدهد.
18 آذر 1402
شناسه : 407
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تشدید رقابت های تجاری و ژئوپلتیک بین چین و آمریکا، هند را در کانون توجه غرب قرار داده است. آمریکا در تلاش است ازطریق تقویت اقتصادی هند،قدرت اقتصادی چین را در آینده تعدیل کند تا این کشور پتانسیل های یک تهدید بالقوه را برای آمریکا از دست بدهد.

بعد از سامسونگ اپل نیز اعلام کرد، ظرف دو تا سه سال آینده، سالانه بیش از ۵۰ میلیون دستگاه آیفون در هند تولید خواهد کرد. دو هفته پیش کارخانه تویوتای ژاپن نیز از  راه اندازی یک کارخانه در هند خبر داده بود.

به گزارش شاخص  آنلاین ، تشدید رقابت های تجاری و ژئوپلتیک بین چین و آمریکا، هند را در کانون توجه غرب قرار داده است. آمریکا در تلاش است  از از طریق تقویت اقتصادی هند،قدرت اقتصادی چین را در آینده تعدیل کند تا این کشور پتانسیل های یک تهدید بالقوه را برای آمریکا از دست بدهد.

در همین رابطه اغلب شرکای تجاری غرب در حال سرمایه گذاری در هند هستند. پیش از این شرکت سامسونگ کره جنوبی با احداث یک کارخانه تولید موبایل در هند زمینه های اولیه را برای تولید محصولاتی با تکنولوژی بالا در هند آغاز کرده بود.

سامسونگ در چند سال اخیر خطوط تولید موبایل را در هند افزایش داده و بزرگ‌ترین کارخانه تولید گوشی را در شهر «نویدا» تأسیس کرده است.  سازنده کر‌ه‌ای همچنین به دنبال انتقال قسمت قابل توجهی از خطوط تولید موبایل از ویتنام و کشورهای دیگر به هند است.

تویوتا موتور ژاپن به عنوان متحد استراتژیک غرب نیز اعلام کرده است نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار برای راه‌اندازی سومین کارخانه تولیدی در هند سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 حالا در تازه ترین رویداد روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: اپل و تولیدکنندگان قراردادی این شرکت می خواهند تولید آیفون در هند را از این هم بیشتر کرده و دهها میلیون دستگاه دیگر به تولید در هند اضافه کنند.

اگرچه هند در تولید آیفون، تنها هفت درصد سهم دارد، این شرکت آمریکایی در حدود نیمی از صادرات تلفن هوشمند هند در سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ سهم داشت. اپل در سال ۲۰۲۲، تولید آیفون در هند را در کارخانه فاکسکان آغاز کرد. این یک گام بزرگ برای اپل و نشانه‌ای از اعتماد این شرکت به بازار هند است.

شرکت آمریکایی اپل با توجه به تنش‌ها بین واشنگتن و پکن که تجارت را کمتر قابل پیش‌بینی کرده است، یک پروژه چند ساله را برای متنوع کردن پایگاه تولید محصولات خود و کاهش اتکا به چین، دنبال می‌کند. هند در دوران نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور، تلاش کرده است روابط نزدیک‌تری با آمریکا بنا کرده و به یک قطب تولید محصولات الکترونیکی، تبدیل شود.

بر اساس گزارش رویترز، اپل نخستین فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود را در آوریل در هند افتتاح کرد و اکنون بازار رو به رشد هند را هم یک فرصت خرده‌فروشی و هم یک پایگاه تولید مهم برای محصولاتش در بلندمدت می‌بیند.

 

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.