کاهش صادرات چین برای پنجمین ماه متوالی | صادرات به آمریکا کاهش و به روسیه افزایش یافت

صادرات چین به آمریکا،اتحادیه اروپا،ژاپن،کره جنوبی،استرالیا، و کشور های آ سه آن برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت. در عوض صادرات به روسیه به مقدار چشمگیری رشد کرده است.
23 مهر 1402
شناسه : 42
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
صادرات چین به آمریکا،اتحادیه اروپا،ژاپن،کره جنوبی،استرالیا، و کشور های آ سه آن برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت. در عوض صادرات به روسیه به مقدار چشمگیری رشد کرده است.

 صادرات چین در ماه سپتامبر برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت. بخش زیادی از این کاهش ناشی از کاهش صادرات کالاهای چینی به کشورهای غربی و متحدین آنها بوده است. در مقابل صادرات به روسیه رشد چشمگیری داشته است.

داده های آماری نشان می دهد صادرات چین در سپتامبر 2023 با 6.2 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 299.13 میلیارد دلار رسید که نسبت به کاهش 8.8 درصدی ماه قبل و در مقایسه با کاهش 7.6 درصدی مورد انتظار بازار، بهبود یافته است.

این پنجمین ماه متوالی است که صادرات چین کاهش می یابد

 لو دالیانگ، سخنگوی اداره کل گمرک، چین در این باره می گوید: تجارت چین همچنان با یک محیط خارجی پیچیده و چالش برانگیز مواجه شده است.

آمار های گمرک چین نشان می دهد صادرات خاک های کمیاب 9.1 درصد ، آلومینیوم  و محصولات مرتبط با آن 5 درصد و محصولات پالایشی 3.6 درصد افت کرده است.

نکته قابل توجه در مورد صادرات چین کاهش صادرات به کشور غربی و شرکای آنها و رشد صادرات به کشور روسیه است.

طبق این اطلاعات صادرات چین در ماه سپتامبر به آمریکا 9.3 درصد، اتحادیه اروپا  11.6 درصد، ژپن 6.4 درصد، آسه آن 15.8 درصد، کره جنوبی 7 درصد و استرالیا 17.8 درصد کاهش یافته است. در مقابل اما صادرات چین به روسیه 21 درصد رشد کرده است.

 

 

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.