زمان عرضه بلوکی سهام سرخابی ها مشخص شد؛12 دی | آیا پرسپولیس و استقلال مالک جدید پیدا خواهند کرد؟

فرا بورس ایران با انتشار اطلاعیه ای زمان عرضه بلوکی سهام پرسپولیس و استقلال را 12 دی اعلام کرد. در صورت موفقیت آمیز بودن این عرضه ،این دو باشگاه پر طرفدار فوتبال مالکان جدید خود را خواهند شناخت.
25 آذر 1402
شناسه : 459
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فرا بورس ایران با انتشار اطلاعیه ای زمان عرضه بلوکی سهام پرسپولیس و استقلال را 12 دی اعلام کرد. در صورت موفقیت آمیز بودن این عرضه ،این دو باشگاه پر طرفدار فوتبال مالکان جدید خود را خواهند شناخت.
مسابقات دربی

شرکت فرا بورس ایران با انتشار اطلاعیه ای زمان عرضه بلوکی سهام پرسپولیس و استقلال را 12 دی اعلام کرد. در صورت موفقیت آمیز بودن این عرضه ،این دو باشگاه پر طرفدار فوتبال مالکان جدید خود را خواهند شناخت.

فرابورس ایران اعلام کرد: سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد ۵۱ درصد از سهام پرسپولیس و استقلال ، متعلق به وزارت ورزش و جوانان را بطور عمده، نقد و شرایطی از طریق بازار پایه فرابورس به فروش برساند.بر اساس این گزارش،تاریخ عرضه سهام این دوباشگاه روز سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ تعیین شده است.

آنطور که سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام کرده است، ارزش پایه سهام قابل عرضه باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس۲۱۱۶میلیارد تومان و باشگاه استقلال ۱۸۵۰میلیارد تومان تعیین شده است.

درواقع این بخش اصلی خصوصی‌سازی‌ در ۲ باشگاه پرطرفدار فوتبال است چرا که در مرحله نخست در سال ۱۴۰۰صرفا بخش کوچک وغیرمدیریتی سهام این دو باشگاه به هواداران فروخته شد و حالا قرار است با فروش ۵۱درصد سهام این دو باشگاه مالکان اصلی و مدیریت این دو باشگاه مشخص شوند.

خریدار بلوک ۵۱درصدی سهام سرخابی‌ها درواقع صندلی‌های اصلی هیأت مدیره این دو باشگاه را در اختیار خواهند گرفت و قادرند راهبری اصلی این دو باشگاه را طبق نظر خود انجام دهند.

خریداران احتمالی
درباره اینکه خریداران احتمالی این دو باشگاه چه کسانی هستند اطلاعی در دست نیست. پیش از این سازمان خصوصی‌سازی‌ در دوره مدیریت قبلی مذاکراتی را با ۲ شرکت همراه اول و ایرانسل برای واگذاری بلوک‌های مدیریتی سهام این دو باشگاه به این دو شرکت انجام داده بود اما هیچ‌یک از این دو شرکت در این‌باره ابراز تمایل نکردند.

شرکت ایرانسل اعلام کرده بود که هدف اصلی‌اش سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطات و تداوم فعالیت این بخش است و شرکت همراه اول نیز به‌دلیل برخی ملاحظات برای خرید سهام یکی از ۲ باشگاه ابراز تمایل نکرد.

اطلاعات غیررسمی همشهری نشان می‌دهد سال پیش نیز مذاکراتی با برخی شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای خرید سهام این دو باشگاه انجام شده بود اما این مذاکرات نیز به نتیجه نرسید.

قبل‌تر حتی بحث‌هایی درباره واگذاری سهام این دو باشگاه به ایران‌خودرو و سایپا در ابتدای دهه ۹۰هم مطرح شده بود که این رایزنی‌ها هم نتیجه نداده بود. درچنین شرایطی به‌نظرمی‌رسد برای اینکه سازمان خصوصی‌سازی‌ موفق به فروش سهام این دو باشگاه شود باید از قبل رایزنی‌های گسترده‌ای را انجام داده باشد. برخی تحلیلگران حتی اعتقاد دارند سازمان خصوصی‌سازی‌ باید قیمت پایه سهام این دو باشگاه را تعدیل کند تا موفق به فروش سهام این دو باشگاه شود.

 
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.