پیش بینی بورس در مبادلات فردا | آیا باید منتظر رشد باشیم

مجموع داده های ثبت شده در مبادلات امروز نشان می دهد که با وجود رشد اندک شاخص در مبادلات امروز ، این رشد نمی تواند چندان پایدار باشد و به نظر می رسد تلاش سیاست گذار این بوده است که صرفا شاخص بورس را در بالای محدوده 2 میلیون واحد حفظ کند. رویه ای که در طول سال های گذشته ازطریق حمایت از نماد های بزرگ به طور مداوم دنبال شده است.
23 مهر 1402
شناسه : 46
منبع:
زمان مطالعه: 1.5 دقیقه
مجموع داده های ثبت شده در مبادلات امروز نشان می دهد که با وجود رشد اندک شاخص در مبادلات امروز ، این رشد نمی تواند چندان پایدار باشد و به نظر می رسد تلاش سیاست گذار این بوده است که صرفا شاخص بورس را در بالای محدوده 2 میلیون واحد حفظ کند. رویه ای که در طول سال های گذشته ازطریق حمایت از  نماد های بزرگ به طور مداوم دنبال شده است.

 شاخص بورس اگر چه در مبادلات امروز با رشد مواجه شد اما داده های آماری نشان می دهد این رشد نمی تواند پایدار باشد.

شاخص کل بورس تهران در مبادلات امروز 478 واحد رشد کرد با وجود این میزان رشد نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان از ارزش کل بازار سهام ( بورس تهران و فرا بورس) کم شد و شاخص کل هم وزن هم 1315 واحد افت کرد. امروز همچنین حجم خرید سهامداران خرد به 1865 میلیارد تومان رسید که پایین ترین میزان در دو سال گذشته است. در مجموع امروز 2 هزارو 707 میلیارد تومان معامله در بازار سهام انجام شد که نسبت به روزشنبه 14.7 درصد کاهش نشان می دهد.

همزمان با افت معاملات نزدیک به 497 میلیارد تومان نقدینگی از سوی سهامداران حقیقی از بازار سهام خارج شد و در مقابل حجم فروش سهام توسط سهامداران حقوقی به کمترین حد خود در ماه های گذشته رسید. این به معنای آن است که اگر حمایت سهامداران حقوقی نبود شاخص بورس با نزول مواجه می شد.

مجموع این داده ها نشان می دهد که با وجود رشد اندک شاخص در مبادلات امروز این رشد نمی تواند چندان پایدار باشد و به نظر می رسد تلاش سیاست گذار این بوده است که صرفا شاخص بورس را در بالای محدوده 2 میلیون واحد حفظ کند. رویه ای که در طول سال های گذشته ازطریق حمایت از  نماد های بزرگ به طور مداوم دنبال شده است.

با وجود آنکه برخی تحلیل گران اعتقاد دارند قیمت سهام بسیاری از شرکت ها به نقطه جذابی رسیده و این موضوع می تواند محرکی برای رشد قیمت سهام شرکت ها باشد اما با توجه به انتشار اوراق بدهی با نرخ بهره بالای 30 درصد، رکود در بازار ارز ، اجرای سیاست های انقباض پولی و وقوع جنگ در خاورمیانه فعلا نمی توان منتظر رشد پایدار شاخص بود.

به طور طبیعی شاخص بورس به محرک های پرقدرت تری برای رشد نیاز دارد که فعلا هیچ کدام از آنها در دسترس نیست. در عین حال با توجه به نماگر های ثبت شده در مبادلات امروز به نظر می رسد فردانیز باید منتظر نزول دوباره شاخص بود اما با توجه به حمایت هایی که از طریق بازارگردان ها می شود ،نزول های شاخص نیز نمی تواند خیلی عمیق باشد.

 

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.