رئیس سازمان بورس اعلام کرد:

پذیره نویسی 4 پروژه دیگر از طریق بورس | 90 درصد ایرانی ها درگیر بورس اند

درخواست ۴ شرکت سهامی عام پروژه شامل اکسیر مس، توسعه معادن پارس تامین، آهن اسفنجی توسعه طلوع خلیج فارس، ساروج دیار کریمان پارس در فرابورس و یک شرکت دیگر در بورس تهران در دست بررسی است
25 مهر 1402
شناسه : 59
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درخواست ۴ شرکت سهامی عام پروژه شامل اکسیر مس، توسعه معادن پارس تامین، آهن اسفنجی توسعه طلوع خلیج فارس، ساروج دیار کریمان پارس در فرابورس و یک شرکت دیگر در بورس تهران در دست بررسی است
رئیس سازمان بورس

 

رئیس سازمان بورس از پذیره نویسی 4 شرکت سهامی عام پروژه در بازار سرمایه خبر داد. او همچنین تاکید کرد:90 درصد مردم ایران درگیر بورس هستند.

مجید عشقی با اشاره به اقدامات سازمان به منظور تسهیل‌گری تامین مالی، گفت: در این زمینه پذیره‌نویسی شرکت‌های سهامی عام پروژه از جمله این اقدامات بود. همچنین پروژه سوخت سبز زاگرس (به ارزش ۳.۵ همت) در نیمه ابتدایی اسفند در بورس پذیره‌نویسی شد و این پذیره‌نویسی از نتایج سفر استانی سازمان بورس و اوراق بهادار به کرمانشاه بود.

او افزود: در همین راستا درخواست ۴ شرکت دیگر (اکسیر مس، توسعه معادن پارس تامین، آهن اسفنجی توسعه طلوع خلیج فارس، ساروج دیار کریمان پارس) در فرابورس و یک شرکت دیگر در بورس تهران نیز در دست بررسی و پیگیری است.

90 درصد مردم درگیر بورس اند

رئیس سازمان بورس در ادامه گفت : در حال حاضر نزدیک به ۵۰ میلیون نفر درگیر بازار سرمایه هستند و منافع آنها در بازار است.

او افزود: علاوه بر این، حدود ۱۲ میلیون نفر هم غیر از سهام عدالت در بازار هستند و در مجموع بیش از ۶۰ میلیون کد سهامداری به صورت مستقیم در بورس وجود دارد.

عشقی تاکیدکرد: منافع خیلی از افراد هم به طور غیر مستقیم در بازار است، به طور مثال می توان به تامین اجتماعی اشاره کرد که نزدیک به ۴۱ میلیون نفر مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آن در بورس هستند که برخی جزو ۶۰ میلیون سهامدار بوده و برخی هم نیستند.

رییس سازمان بورس با اشاره به اینکه تقریبا ۹۰ درصد مردم کشور درگیر بازار سرمایه هستند، ادامه داد: ارزش بازار در حال حاضر ۱۰ هزار همت است که شامل بورس، فرابورس و اوراقی است که در این بازار پذیرش شده‌اند.

او ادامه داد: بالغ بر ۸۰۰ شرکت در بورس و فرابورس پذیرش شده‎اند و تعدادی هم در جریان پذیرش هستند که کارهای آنها در بورس و فرابورس در حال انجام است.

عشقی گفت: بیش از هزار نهاد مالی تحت نظارت سازمان بورس فعالیت می‎کنند که شامل صندوق‌های سرمایه گذاری، شرکت کارگزاری، سبدگردان، شرکت‌های تامین سرمایه و شرکت‎های سرمایه گذاری هستند که براساس قانون بازار اوراق بهادار و قانون توسعه ابزارها تحت نظارت سازمان در حوزه‌های مختلف برای مجوزها و فعالیت‎های خود به سازمان مراجعه می‎کنند.

برنامه های سازمان بورس در نیمه دوم سال

رئیس سازمان بورس همچنین به مهمترین برنامه های سازمان بورس در نیمه دوم سال جاری اشاره کرد و گفت: طرح نظارتی مبارزه با ناهنجاری‌های کلان در بازار سرمایه (بورس‌بان)، احراز صلاحیت مدیران ناشران، تعیین تکلیف سهام متوفیان سهام عدالت، صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی و اوراق سلف مسکن (پیش فروش متری مسکن) از برنامه های سازمان است.

او درباره صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی گفت: این صندوق‌ها برخلاف طرح بازنشستگی قانونی که وجود دارد عددی را از حقوق پرسنل کسر و عددی هم روی آن می‎گذارند تا زمان بازنشستگی و استعفا این را با فرمولی پرداخت می‎کنند که این موضوع در شرکت‎های مختلف به یک معضل تبدیل و پرداخت‎ها سلیقه‎ای شده است.

به گفته عشقی؛ طراحی صندوق‌های بازنشستگی کارها را شفاف کرده و کارهای مربوط به بازنشستگی را تسهیل و منابع بسیاری را جذب بازار خواهد کرد.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.