فروش خودرو 5 درصد زیر قیمت بازار به نفع مردم است

در صورت اجرای کامل تصمیمات اخیر، نقدینگی بازار خودرو از دست مردم و مشتریِ واقعی، به صورت مستقیم به صنعت کشور تزریق می‌شود و قطعه‌سازان و خودروسازان امکان و انگیزه بیشتری برای افزایش تولید، با هدف عرضه مازاد خودرو نسبت به برنامه جاری پیدا می‌کنند.
17 دی 1402
شناسه : 594
منبع:
زمان مطالعه: 1:30 دقیقه
در صورت اجرای کامل تصمیمات اخیر، نقدینگی بازار خودرو از دست مردم و مشتریِ واقعی، به صورت مستقیم به صنعت کشور تزریق می‌شود و قطعه‌سازان و خودروسازان امکان و انگیزه بیشتری برای افزایش تولید، با هدف عرضه مازاد خودرو نسبت به برنامه جاری پیدا می‌کنند.

به دنبال انتشار اخبار ضدو نقیض درباره فروش 120 هزار خودرو، 5 درصد زیر قیمت بازار ،دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور موضع گیری کرد و گفت: اجرای این طرح به نفع مردم است.

آرش محبی‌نژاد گفت: در صورت اجرای کامل تصمیمات اخیر، نقدینگی بازار خودرو از دست مردم و مشتریِ واقعی، به صورت مستقیم به صنعت کشور تزریق می‌شود و قطعه‌سازان و خودروسازان امکان و انگیزه بیشتری برای افزایش تولید، با هدف عرضه مازاد خودرو نسبت به برنامه جاری پیدا می‌کنند.

برنده اصلی مردم و مشتریِ واقعی

وی برنده اصلی اجرای دو تصمیم اخیر وزارت صمت و شورای رقابت را مردم و متقاضیان واقعی خودرو دانسته و گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر، پراکندگی در تصمیم‌گیری برای صنعت خودرو سبب شده بود تا بر اساس رویه‌های غیرکارشناسی صنعت و بازار خودرو دچار تلاطم شود، به گونه‌ای که مردم‌ قیمت محصولات داخلی خودروسازان را به چشم می‌دیدند اما برای خرید باید ١٠ ها میلیون تومان بیشتر، به واسطه‌های بازار پرداخت می‌کردند.

بازگشت سرمایه‌های بر باد رفته صنعت خودرو در بورس

محبی‌نژاد با اشاره اینکه علاوه بر مشتریان و متقاضیان واقعی، سهامداران صنعت خودرو نیز با توجه به افزایش تولید، کاهشی شدن زیان انباشته و در ادامه سودآور شدن صنعت خودرو، به حقوق خود در این سرمایه‌گذاری خواهند رسید گفت: از سوی دیگر با توجه به اینکه خودروسازان به نوعی رهبر سنتی بازار سرمایه هستند، می‌توان امیدوار بود شاخص‌های بورس نیز از این رویداد تاثیر مثبت بگیرند.

این مقام صنعتی، تاکید کرد: تصمیم‌های اخیر وزارت صمت و شورای رقابت می‌تواند نقطه عطف تاریخی برای صنعت خودرو باشد تا این صنعت از مشکلات ناشی از خودتحریمی‌ها و سیاست‌گذاری‌های پراکنده داخلی و همچنین تصمیمات اشتباه رهایی پیدا کند.

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.