خبر خوب برای سهامداران مپنا | پرداخت 30 هزار میلیاردتومان از مطالبات پیمانکاران وزارت نیرو

مجلس با عرضه ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق در بازارسرمایه و تا پایان سال موافقت کرد تا بخشی از بدهی ۱۲۰ هزار میلیاردی به صنعت برق پرداخت شود. بخش زیادی از بدهی های وزارت نیرو مربوط به شرکت بورسی مپنا است.
17 دی 1402
شناسه : 597
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مجلس با عرضه ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق در بازارسرمایه و تا پایان سال موافقت کرد تا بخشی از بدهی ۱۲۰ هزار میلیاردی به صنعت برق پرداخت شود. بخش زیادی از بدهی های وزارت نیرو مربوط  به شرکت بورسی مپنا است.

مجلس با عرضه ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق در بازارسرمایه و تا پایان سال موافقت کرد تا بخشی از بدهی ۱۲۰ هزار میلیاردی به صنعت برق پرداخت شود.یکی از بزرگ ترین طلبکاران این حوزه شرکت بورسی مپنا است که انتظار می رود از این مصوبه مجلس منتفع شود.

 لایحه دو فوریتی الحاق یک بند به تبصره 5 ماده واحده قانون بودجه سال جاری درحالی هفته گذشته در مجلس تصویب شده بود که امروز با رای ۱۸۳ نماینده، نهایی و مقرر شد تا پایان سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی در بازار سرمایه با هدف تامین بدهی شرکت توانیر منتشر شود.

 وزارت اقتصاد موظف است با تضمین سازمان برنامه و بودجه برای تأمین مالی جهت تسویه بخشی از بدهی به شرکت توانیر بابت مابه‌تفاوت قیمت تمام‌شده با قیمت تکلیفی فروش برق ( موضوع ماده ۶ قانون حمایت از صنعت برق مصوب ۱۰ آبان ۹۴) ۳۰ هزار میلیارد تومان انواع اوراق مالی اسلامی از جمله اسناد خزانه اسلامی در سررسید پایان سال ۱۴۰۴ منتشر کند.

با توجه به آنکه بخش زیادی از بدهی های وزارت نیرو مربوط به شرکت مپنا است که در عین حال یکی از بزرگ ترین شرکت های بورس نیز هست، برآورد می شود بخشی از اسناد خزانه اسلامی که قرار است تا پایان سال منتشر شود در قبال طلب های این شرکت که سال ها است پرداخت نشده به مپنا واگذار شود .

با توجه به اثر گذاری این موضوع بر صورت های مالی مپنا ،انتظار می رود این مصوبه  سهام مپنا را در بورس تحت تاثیر قرار دهد.

 منابع حاصله از این محل هم پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه بابت تأدیه بدهی دولت به شرکت توانیر به طلبکاران صنعت برق از جمله شرکت‌های توزیع نیروی برق، واگذار و مبلغ اسمی اوراق منتشره از بدهی دولت به شرکت توانیر بابت مابه‌تفاوت قیمت تمام‌شده با قیمت تکلیفی فروش برق کسر می‌شود.

بدهی وزارت نیرو به صنعت برق ۱۲۵ هزار میلیارد تومان است.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.