مدیرعامل صرافی توسعه صادرات:

پای هزینه تک نرخی شدن ارز بایستیم | فساد پنهان در واردات و صادرات

به گفته مدیرعامل صرافی توسعه صادرات، بیش اظهاری صادرکنندگان و کم اظهاری وارکنندگان ۲ مشکل جدی است؛ اولی می‌خواهد ارز بیشتری دریافت کند و دومی هم می‌خواهد تعهد کمتری داشته باشد.
19 دی 1402
شناسه : 620
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
به گفته مدیرعامل صرافی توسعه صادرات، بیش اظهاری صادرکنندگان و کم اظهاری وارکنندگان ۲ مشکل جدی است؛ اولی می‌خواهد ارز بیشتری دریافت کند و دومی هم می‌خواهد تعهد کمتری داشته باشد.

مدیرعامل صرافی توسعه صادرات، به سیاست گذار ارز در کشور توصیه کرد که قیمت ارز را تک نرخی کند و پای هزینه‌های آن بایستد.

به گزارش شاخص آنلاین، محسن بوالحسنی، مدیرعامل صرافی توسعه صادرات در در ششمین نشست تخصصی بازسازی و مداخله ارزی در بازار که در مرکز مبادله ایران برگزار شد، گفت: نرخ ارز به سمت تک نرخی شدن ببریم و هزینه‌اش را هم بدهیم.

او یادآور شد : بیش اظهاری صادرکنندگان و کم اظهاری وارکنندگان ۲ مشکل جدی است؛ اولی می‌خواهد ارز بیشتری دریافت کند و دومی هم می‌خواهد تعهد کمتری داشته باشد که این نباید اتفاق بی‌افتد.

به گفته بوالحسنی این کم اظهاری و بیش اظهاری فساد پنهان است و نباید با وضع نرخ‌های متفاوت بر روی ارز، طوری رفتار شود که این فساد ادامه پیدا کند.

مدیرعامل صرافی توسعه صادرات،افزود: من هم معتقدم که حل مشکل ارز نیازمند حاکمیت ریال است و بدون آن شدنی نیست که ارز را مدیریت کنیم.

بوالحسنی با اشاره به اینکه صندوق‌های مختلفی در کشور وجود دارند و صندوق تثبیت ارز هم کارکردی شبیه صندوق توسعه ملی خواهد داشت، گفت: در نهایت این صندوق‌ها محلی می‌شوند برای تامین هزینه‌های جاری. دولت در سرفصل‌های هزینه‌های جاری، بودجه را کم می‌بندد و بعد از این صندوق‌ها برداشت می‌کند. در نهایت صندوق تثبیت می‌رود کنار دست صندوق توسعه! 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.