اشتیاق بازار برای ای تی اف های ارز دیجیتال | افزایش ارزش سهام صندوق های بیت کوین

فعالان بازار رمز ارزها انتظار راه اندازی صندوق قابل معامله (ETF) بیت کوین در بورس آمریکا را می کشند؛ موضوعی که همین حالا هم به افزایش ارزش سهام صندوق های بیت کوین منجر شده است.
25 مهر 1402
شناسه : 67
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فعالان بازار رمز ارزها انتظار راه اندازی صندوق قابل معامله (ETF) بیت کوین در بورس آمریکا را می کشند؛ موضوعی که همین حالا هم به افزایش ارزش سهام صندوق های بیت کوین منجر شده است.

به دنبال افزایش ۳.۳۵ درصدی قیمت بیت کوین در ۷ روز اخیر و ورود آن به کانال ۲۸ هزار دلار، فعالان بازار از ضرورت تشکیل ای تی اف ( ETF) بیت کوین دفاع می‌کنند.
به گزارش شاخص آنلاین، با وجود اینکه خبر تایید راه اندازی ETF معاملات اسپات بیت کوین شرکت مدیریت سرمایه بلک راک، تکذیب شد اما فعالان بازار رمز ارزها انتظار دارند که این صندوق هرچه سریعتر به تایید کمیسیون معاملات بورس و اوراق بهادار آمریکا برسد. شایعه تایید ETF بیت کوین بلک راک موجب شد که قیمت بیت کوین به ۳۰ تا ۳۱ هزار دلار برسد اما پس از انتشار  تکذیبه از سوی سایت خبری کوین تلگراف، حجم گسترده ای از موقعیت‌های معاملاتی لیکویید شدند.
با این وجود انتظار می‌رود که ETF بیت کوین به دنبال درخواست‌های متعددی که از سوی شرکت‌های مدیریت سرمایه به کمیسیون معاملات آمریکا ارسال کرده اند، تایید شوند. گری اسکیل، شرکت دیگری است که درخواست گشایش ETF در بورس آمریکا را داده است. صندوق ETF به این معنی است که بدون خرید مستقیم بیت کوین، می‌توان واحدهای آن را به جای صرافی‌های رمز ارز از بورس خریداری کرد. این صندوق به بازار بیت کوین عمق می‌بخشد و نفوذ آن را به عنوان پول دیجیتال ببیشتر از گذشته تحکیم می‌کند.
با وجود اینکه کمیسیون معاملات بورس آمریکا در برابر تشکیل ETF بیت کوین وقت می‌خرد اما ارزش سهام صندوق بیت کوین‌گری اسکیل در حال نزدیک شدن به ارزش خالی دارایی شبکه بیت کوین است. هرچه فاصله ارزش سهام یک دارایی از ارزش خالص بازار کمتر و کمتر شود به این معنی است که بازیگران بازار سرمایه خود را برای پذیرش معامله آن دارایی آماده می‌کند.
سهام صندوق بیت کوین‌ شرکت گری اسکیل تا پیش از این، شکاف (دیسکانت) ۴۴ درصدی با ارزش خالص بیت کوین داشت اما در ماه جاری میلادی به ۱۵.۸۷ درصد رسیده است. برخی تحلیلگران احتمال می‌دهند که با توجه به نزدیک بودن راه اندازی صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس آمریکا، دیسکانت بین کوین‌گری اسکیل بازهم کاهش یابد و به خالص ارزش بازار نزدیک‌تر شود. در حال حاضر حجم ارزش بازار بیت کوین در صرافی‌های رمز ارز به ۵۵۵.۹ میلیارد دلار می‌رسد. حجم معاملات ۲۴ساعته بیت کوین هم ۲۶ میلیارد دلار است. نسبت برتری بیت کوین به بازار رمز ارزها هم ۵۰.۹۰ درصد است. واقعیتی که نشان می‌دهد بیت کوین بیش از نیمی از کل ارزش دارایی‌های موجود در بازار را که به حدود ۱.۰۹ تریلیون دلار می‌رسد، به خود اختصاص داده است. در نتیجه تشکیل ETF اسپات بیت کوین بر کل بازار رمز ارزها تاثیر می‌گذارد و تنها به افزایش حجم معاملات بین کوین منتهی نمی‌شود. ارزش بیت کوین در ۷ روز اخیر ۳.۳۵ افزایش یافته و وارد نیمه کانال ۲۸ هزار دلار شده است. 

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.