دبیر کمیسیون اقتصادی دولت:

اعتماد مردم به بورس از دست رفته است | در مورد دستمزد بی‌عدالتی کردیم

دبیر کمیسیون اقتصادی دولت، با بیان اینکه می‌توان تامین مالی طرح‌ها را از طریق بازار سرمایه انجام داد، افزود: اما مشکل این است که بازار سرمایه، بازار جان داری نیست. مردم با تغییرات مکرر قوانین اعتمادشان را از دست داده اند. در این شرایط، تامین مالی دولت، به مالیات و درآمدهای نفتی متکی است.
27 دی 1402
شناسه : 683
منبع:
زمان مطالعه: 1:30 دقیقه
دبیر کمیسیون اقتصادی دولت، با بیان اینکه می‌توان تامین مالی طرح‌ها را از طریق بازار سرمایه انجام داد، افزود: اما مشکل این است که بازار سرمایه، بازار جان داری نیست. مردم با تغییرات مکرر قوانین اعتمادشان را از دست داده اند. در این شرایط، تامین مالی دولت، به مالیات و درآمدهای نفتی متکی است.

دبیر کمیسیون اقتصادی دولت از ضرورت تامین مالی طرح های دولت از طریق بازار سرمایه سخن گفت اما هشدار داد که به دلیل تغییرات مکرر قوانین اعتماد مردم به این بازار از دست رفته است. 

موسی شهبازی، دبیر کمیسیون اقتصادی دولت، در نشست بررسی آثار پولی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که در پژوهشکده پولی و بانکی برگزار شد، از توقف طرح‌های عمرانی پس از عملیاتی شدن آن‌ها، خبر داد.

او افزود: آزاد راه زنجان-تبریز، با مشارکت بانک‌های ملی و صادرات ساخته شد تا پس از راه اندازی از محل عوارض هزینه‌های این بانک‌ها برگردد. تصمیم گرفته شد که عوارض افزایش پیدا کند اما هر بار که آمدند عوارض را افزایش دهند، مشکلی پیش آمد.

طبق گفته شهبازی، دادستانی استان با این استدلال که جاده کیفیت ندارد، جلوی افزایش عوارض را گرفت. در حالی که این بانک‌ها ۱۵ تا ۱۶ همت سرمایه‌گذاری کرده بودند. حالا این بانک‌ها می‌گویند که آزاد راه انتفاع ندارد.

دبیر کمیسیون اقتصادی دولت، افزود: چون می‌گویند انتفاع آزاد راه از دست رفته است، پولی هم برای افزابش کیفیت جاده وجود ندارد. حالا این بحث پیش می‌آید که اگر اینها نمی‌خواهند برای آزاد راه هزینه کنند، آن را به دولت برگردانیم که پول ندارد.

شهباری با بیان اینکه می‌توان تامین مالی طرح‌ها را از طریق بازار سرمایه انجام داد، افزود: اما مشکل این است که بازار سرمایه، بازار جان داری نیست. مردم با تغییرات مکرر قوانین اعتمادشان را از دست داده اند. در این شرایط، تامین مالی دولت، به مالیات و درآمدهای نفتی متکی است. 

این عضو کمیسیون اقتصادی دولت، به مسئله تامین ارز کالاهای اساسی هم پرداخت: باید پیش نگرانه نگاه کنیم. کسی مخالف کالای ارزان نیست اما مسئله پایداری آن است.

او همچنین به لابی‌گری برخی دستگاه‌ها برای افزایش حقوق و دستمزد کارکنان خود در مجلس، گفت: در مورد دستمزد هم چون در درون دولت، بی‌عدالتی داریم. یک سری دستگاه خود را مستثنی می‌کنند. بخش رفاهیات حقوق و دستمزد این دستگاه‌ها با سایرین متفاوت است. 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.