هیچ کس سرخابی ها را نمی خواهد | ناکامی دوباره در فروش سهام پرسپولیس و استقلال

دولت بعد از ناکامی در دومین عرضه بلوک ۵۱ درصدی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در 12 دی، تلاش کرد تا سه شنبه گذشته و در سومین نوبت این دو بلوک را بفروشد اما بازهم با دستان خالی بازگشت.
30 دی 1402
شناسه : 693
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
دولت بعد از ناکامی در دومین عرضه بلوک ۵۱ درصدی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در 12 دی، تلاش کرد تا سه شنبه گذشته و در سومین نوبت این دو بلوک را بفروشد اما بازهم با دستان خالی بازگشت.

سومین عرضه بلوک ۵۱ درصدی سهام استقلال و پرسپولیس هم خواهان نداشت!
دولت در سومین تلاش برای واگذاری بلوک ۵۱ درصدی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم به دلیل نبود خریداران، ناکام ماند.

دولت بعد از ناکامی در دومین عرضه بلوک ۵۱ درصدی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در 12 دی، تلاش کرد تا سه شنبه گذشته و در سومین نوبت این دو بلوک را به سرانجام برساند اما بازهم با دستان خالی بازگشت.

بر اساس این گزارش، سازمان خصوصی سازی امیداور بود با توجه به شرایط در نظر گرفته شده برای واگذاری سهام این دو شرکت و انواع مشوق­ ها و تخفیفات تعیین شده در آگهی عرضه سهام با استقبال فعالان اقتصادی مواجه شده و واگذاری محقق شود اما این امید هم سرابی بیش از نبود.

قرار بود بیش از 5.3 و 5.5 میلیارد سهم استقلال و پرسپولیس از طریق دو کارگزاری بانک تجارت و ملت، روانه میز فروش شود. قیمت پایه هر سهم بلوک "پرسپولیس و استقلال" معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه به‌ اضافه 110 درصد به‌شرط آنکه از 3946 و 3362 ریال کمتر نباشد، تعیین شده و ارزش پایه این دو بلوک هم بیش از 1.8 و 2.1 هزار میلیارد تومان بود.

پیش از این صدا و سیما مدعی شده بود: یک شرکت نفتی، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و زیرمجموعه تامین اجتماعی متقاضی خرید بلوک 51 درصدی سهام دو باشگاه‌ استقلال و پرسپولیس هستند. همراه اول و ایرانسل نیز برای خرید سهام دو باشگاه بی میل نیستند و شاید رقبای اصلی زیرمجموعه تامین اجتماعی­ و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس محسوب شوند!

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.