91درصد صادرات متعلق به 100 شرکت است

۹۱ درصد صادرات کشور مربوط به ۱۰۰ شرکت برتر ایران است و به نظر می‌رسد این ۱۰۰ شرکت مانند یک لوکوموتیو اقتصاد کشور را به جلو می‌رانند.
30 دی 1402
شناسه : 699
منبع:
زمان مطالعه: 1:30 دقیقه
۹۱ درصد صادرات کشور مربوط به ۱۰۰ شرکت برتر ایران است و به نظر می‌رسد این ۱۰۰ شرکت مانند یک لوکوموتیو اقتصاد کشور را به جلو می‌رانند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: در سال ۱۴۰۱ در حوزه صادرات پتروشیمی‌ها بیشترین ارز صادراتی را ایجاد کردند. در رتبه های بعدی نیز فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی قرار دارد.به گفته او 91 درصد صادرات کشور متعلق به 100 شرکت برتر ایران است.

مصطفی مؤمنی افزود: مقایسه فروش شرکت‌ها با تولید ناخالص داخلی بر اساس نتایج کلی رتبه بندی سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که فروش ۱۰۰ شرکت اول ۴۱ درصد تولید ناخالص داخلی(GDP) است.

به گفته او اگر مجموع فروش ۵۰۰ شرکت را در نظر بگیریم، ۸۸ درصد متعلق به ۱۰۰ شرکت اول بوده است که این خود، بزرگی این شرکت‌ها را در مقایسه با بقیه شرکت‌ها نشان می‌دهد.

مؤمنی اضافه کرد: همچنین ۹۱ درصد از صادرات کشور نیز مربوط به همین ۱۰۰ شرکت اول است و به نظر می‌رسد این ۱۰۰ شرکت برتر مانند یک لوکوموتیو اقتصاد کشور را به جلو می‌راند و لذا این شرکت‌ها حائز اهمیت هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: در حوزه صادرات، در سال ۱۴۰۱ مانند سال‌های قبل تر در حوزه صادرات پتروشیمی‌ها بیشترین نقش را داشته‌اند و بیشترین ارز صادراتی را ایجاد کردند، اگرچه نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش داشته است. همچنین فرآورده‌های نفتی و بعد از آن فلزات اساسی بیشترین ارز صادراتی را در سال ۱۴۰۱ ایجاد کردند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ادامه داد: در حوزه فروش که بخشی صادرات و بخشی هم فروش داخلی است گروه فرآورده‌های نفتی بیشترین فروش را در سال ۱۴۰۱ داشته‌اند و نسبت به سال ۱۴۰۰ فروش آنها افزایشی بوده است و بعد از آن نیز پتروشیمی‌ها قرار داشته‌اند.

مؤمنی گفت: در حوزه اشتغال بر اساس رتبه بندی سال ۱۴۰۱، بانک‌ها بیشترین اشتغال را داشته‌اند و بعد از آن نیز صنعت خودرو و قطعات وابسته بیشتری سهم اشتغال را در کشور داشته‌اند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.