انتقاد یک کارشناس از عملکرد دولت در بورس

دولت گوش شنوایی ندارد | صدای سهامدار شنیده نمی شود

پالایشگاه‌ها به واسطه تحریم نمی‌توانند بنزین با کیفیت تولید کنند و از طرفی دولت در حال برداشت جریمه از این صنعت است. با این وضعیت در کوتاه‌مدت بعید است بازار سرمایه جلوی تورم را بگیرد و دلیل آن‌هم مشخص است.
01 بهمن 1402
شناسه : 708
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
پالایشگاه‌ها به واسطه تحریم نمی‌توانند بنزین با کیفیت تولید کنند و از طرفی دولت در حال برداشت جریمه از این صنعت است. با این وضعیت در کوتاه‌مدت بعید است بازار سرمایه جلوی تورم را بگیرد و دلیل آن‌هم مشخص است.

یک کارشناس بازار سرمایه با انتقاد شدید از عملکرد دولت در بازارسهام گفت: فشار بانک‌ مرکزی و دولت به تقاضای سهامداران می‌چربد و کسی در بدنه دولت گوش شنوایی ندارد.

مهدی دلبری افزود: نرخ بهره خیلی بالا است و سیاست گذار پولی با شعار مهار تورم همه بازارها را به رکود وحشتناکی دچار کرده و از طرفی دولت نشان‌داده در رفتار با بورس هرچند وقت یکبار سراغ صنعتی می‌آید و با دست‌اندازی سعی می‌کند قسمتی از کسری‌بودجه و هزینه‌های سرسام‌آور را به صنایع تحمیل کند.

او تاکید کرد : مثال آن دیروز در ابلاغیه فرآورده‌های نفتی مشاهده شد. از سوی دیگر پالایشگاه‌ها به واسطه تحریم نمی‌توانند بنزین با کیفیت تولید کنند و از طرفی دولت در حال برداشت جریمه از این صنعت است. با این وضعیت در کوتاه‌مدت بعید است بازار سرمایه جلوی تورم را بگیرد و دلیل آن‌هم مشخص است.

به گفته او حاشیه سود بنگاه‌ها در حال کاهش است و هرقدر تلاش کنند با رشد دلار فروش را افزایش دهند، فروش بیشتر به سود بیشتر تبدیل نمی‌شود و این درد امروز صنایع و تولید است. بنابراین صنایع در چند سال‌گذشته طرح توسعه‌ای بلندمدتی نداشته و ورود پول سنگین به بازار نیز صورت نگرفته و افزایش سرمایه‌ ها از جنس طرح توسعه نیست.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: محرک اصلی تکان دهنده، رونق‌های جهانی، داخلی یا گشایش‌های سیاسی است اما در کوتاه‌مدت نگاه بورس به دلار است. باید صبر کرد و دید تکلیف دلار نیمایی چه می‌شود. چون از طرفی فاصله بین دلار نیما و دلار بازار آزاد بسیار و فاصله دلالی به اقتصاد تحمیل شده‌ است.

به گفته او افراد بسیاری که متاسفانه به سیاست گذاران نزدیک هستند از این فاصله و تحریم‌ها منفعت کسب می‌کنند و صدای سهامداران جایی شنیده نمی‌شود.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.