بخشنامه وزارت نفت سود پالایشگاه اصفهان را 2 هزار میلیارد تومان کم کرد

پالایشگاه اصفهان که قبلا در گزارشی سود خالص خود را 33.8 هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود بعد از ابلاغ بخشنامه وزارت نفت گزارش خود را در سامانه کدال تصحیح کرد و اعلام کرد سودش به 31.8 هزار میلیارد تومان خواهد رسید، که 2 هزار میلیارد تومان کمتر از گزارش قبلی است.
02 بهمن 1402
شناسه : 722
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
پالایشگاه اصفهان که قبلا در گزارشی سود خالص خود را  33.8 هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود بعد از ابلاغ بخشنامه وزارت نفت گزارش خود را در سامانه کدال تصحیح کرد و اعلام کرد سودش به 31.8 هزار میلیارد تومان خواهد رسید، که 2 هزار میلیارد تومان کمتر از گزارش قبلی است.

پالایشگاه اصفهان به اجبار دستورالعمل جدید وزارت نفت، عملکرد حسابرسی نشده ۹ ماهه را با کاهش سود هر سهم از ۱۴۹۲ به ۱۴۰۳ ریال اصلاح کرد!

 پالایشگاه اصفهان 28 دی ماه صورت های مالی حسابرسی نشده 9 ماهه را منتشر کرده بود اما با دریافت دستورالعمل جدید وزارت نفت در مورد قیمت گذاری خوراک و فرآورده های اصلی و اعلامیه مابه تفاوت ارزش فروش های صادراتی، مجبور به اصلاح صورت های مالی شد.

پالایش نفت اصفهان که با نماد شپنا در بورس شناخته می شود در گزارش قبلی برای این دوره بالغ بر 290.4 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی، 33.8 هزار میلیارد تومان سود خالص و 1492 ریال سود برای هر سهم محقق کرده بود.

با اعمال اصلاحات میزان درآمدهای عملیاتی به 285.2 میلیارد تومان، سود خالص به 31.8 هزار میلیارد تومان و سود هر سهم به 1403 ریال کاهش یافت که نسبت به دوره مشابه سال قبل با رشد 13 و 22 درصدی همراه شد. این به معنای این است که بخشنامه وزارت نفت برای قیمت گذاری خوراک و فرآورده های نفتی پالایشگاه ها 2 هزار میلیارد تومان از سود پالایش نفت اصفهان کم کرده است.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.