ماجرای سرک کشیدن به حساب‌های شخصی چیست

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: براساس مصوبه مجلس در سال آینده حساب‌های غیرتجاری که واریزی مشکوک دارند مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت نیز برای آنها پرونده مالیاتی تشکیل خواهد شد.
07 بهمن 1402
شناسه : 749
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: براساس مصوبه مجلس در سال آینده حساب‌های غیرتجاری که واریزی مشکوک دارند مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت نیز برای آنها پرونده مالیاتی تشکیل خواهد شد.

مجلس این بار بر حساب های غیرتجاری که آنها را دارای «واریزی مشکوک» می داند، تمرکز کرده است. 

به گزارش شاخص آنلاین، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: براساس مصوبه مجلس در سال آینده حساب‌های غیرتجاری که واریزی مشکوک دارند مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت نیز برای آنها پرونده مالیاتی تشکیل خواهد شد.

طغیانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: ما هفته گذشته بند «ج» تبصره ۶ لایحه بودجه را به تصویب رساندیم اما متاسفانه یک تعبیر نادرست از این بند در مورد اخذ مالیات از حساب‌های غیرتجاری در جامعه عنوان شد که اصلا درست نیست. به دنبال این موضوع مجلس  تحت آماج تهمت و ناسزا قرار گرفت. در حالی که حقیقت اصلا این نبود.

او ادامه داد: به دروغ در جامعه مطرح کردند اگر شخصی میزان حسابش نسبت به سال قبل افزایش پیدا کند مشمول مالیات می‌شود. در حالی که این موضوع دروغ محض بود.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: بنده درخواست دارم تا با افرادی که دروغ در جامعه پخش می‌کنند برخورد شود. براساس آنچه که در مجلس  مصوب شد اگر میزان واریزی به حساب‌های غیرتجاری از میزان آستانه‌ای که توسط شورای پول و اعتبار تعیین شود بیشتر باشد این حساب مشکوک به استفاده تجاری از حساب می‌شود و از فرد دعوت خواهد شد تا اسناد خود را ارائه کند که آیا حساب وی تجاری است یا غیرتجاری است و در نهایت اگر حساب فرد تجاری باشد برای آن پرونده مالیاتی تشکیل خواهد شد.

او در ادامه تاکید کرد: این موضوع در لایحه دولت نیز بوده است متاسفانه به نحو غیرواقعی در جامعه به این موضوع پرداخته شد. 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.