عشقی:

نمی توانیم به دارایی های دیجیتال بی تفاوت باشیم | از فناوری‌های نوین برای تغییر شکل بازار استفاده می شود

عشقی : دارایی‌های دیجیتال یکی‌از بحث‌های جدی بازارهای مالی دنیاست که بسیاری‌از کشورها در آن بلاتکلیف هستند و در کشور ما هم تصمیم جدی برای آن اتخاذ نشده است. ما نمی‌توانیم به این حوزه بی‌توجه باشیم؛ چرا که نقدشوندگی بسیار زیادی دارد و بازار مناسبی‌ برای تامین مالی‌های خرد است. استفاده از فناوری‌های نوین برای تغییر شکل بازار سرمایه ی ضروری است و سازمان بورس مصوبه جدیدی برای این فناوری‌ها در آینده تدارک دیده است.
26 مهر 1402
شناسه : 77
منبع:
زمان مطالعه: 2.5 دقیقه
عشقی : دارایی‌های دیجیتال یکی‌از بحث‌های جدی بازارهای مالی دنیاست که بسیاری‌از کشورها در آن بلاتکلیف هستند و در کشور ما هم تصمیم جدی برای آن اتخاذ نشده است. ما نمی‌توانیم به این حوزه بی‌توجه باشیم؛ چرا که نقدشوندگی بسیار زیادی دارد و بازار مناسبی‌ برای تامین مالی‌های خرد است. استفاده از فناوری‌های نوین برای تغییر شکل بازار سرمایه ی ضروری است و سازمان بورس مصوبه جدیدی برای این فناوری‌ها در آینده تدارک دیده است.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار

 در شرایطی که قوانین مرتبط با ارز های دیجیتال مدت ها است مسکوت مانده رئیس سازمان بورس تلویحا از برنامه این سازمان برای استفاده از دارایی های دیجیتال خبر داد و گفت:ما نمی توانیم نسبت به دارایی های دیجیتال بی تفاوت باشیم.

به گزارش شاخص آنلاین ، استفاده از ارز های دیجیتال این روز ها به یک گفتمان غالب در بازار های مالی تبدیل شده اما هنوز بسیاری از کشور ها در این زمینه مقرراتی تصویب نکرده اند. در ایران نیز با وجود بحث هایی که در این باره مطرح است اما هنوز قانونی در این باره وجود ندارد. در چنین شرایطی روز گذشته رئیس سازمان بورس تلویحا از به کارگیری دارایی های دیجیتال خبر داد او اما به طور شفاف مشخص نکرد که منظورش چه نوع استفاده و چه کاربرد هایی است. با این حال او تاکید کرد از فناوری های نوین برای تغییر شکل بازارسرمایه استفاده خواهد شد.

مجید عشقی در این باره توضیح داد: دارایی‌های دیجیتال یکی‌از بحث‌های جدی بازارهای مالی دنیاست که بسیاری‌از کشورها در آن بلاتکلیف هستند و در کشور ما هم تصمیم جدی برای آن اتخاذ نشده است. ما نمی‌توانیم به این حوزه بی‌توجه باشیم؛ چرا که نقدشوندگی بسیار زیادی دارد و بازار مناسبی‌ برای تامین مالی‌های خرد است. استفاده از فناوری‌های نوین برای تغییر شکل بازار سرمایه یک امر ضروری است و سازمان بورس و اوراق بهادار مصوبه جدیدی برای این فناوری‌ها در آینده تدارک دیده است.

او افزود: استفاده از فناوری‌های نوین برای تغییر شکل بازار سرمایه ضروری است و سازمان بورس مصوبه جدیدی برای این فناوری‌ها تدارک دیده است.

سهم بازار سرمایه از تامین مالی؛30 درصد

رئیس سازمان بورس همچنین درباره نقش بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد گفت: در مقایسه با سهم بازار سرمایه و بازار پول در تامین مالی ارقامی‌ منتشر می‌شود که این مقایسه صحیح نیست. به عنوان مثال منابعی که طی سال‌ها از بانک‌ها انباشته شده با منابعی که در یک سال گذشته از بازار سرمایه تامین شده، مقایسه می‌شود؛ حال آنکه باید منابع انباشته شده در یک زمان مساوی مورد مقایسه قرار بگیرد. با این حساب سهم بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد، ۳۰ درصد است.

او افزود: برای افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد، ملزومات حقوقی لازم است. سازمان بورس و اوراق بهادار با طراحی ابزارهای مختلف توانسته این بستر را فراهم کند و این امر تا حدودی محقق شده است.

تامین مالی مسکن

او درباره استفاده از ابزار های مالی برای تامین مالی مسکن گفت: عمده سرمایه‌گذاری در مسکن توسط سرمایه بخش خصوصی صورت گرفته است. ابزارهای مالی برای تامین مالی بخش مسکن و تامین مالی مستقیم پروژه‌های مسکونی از بازار سرمایه کافی نبوده و ابزارهای قبلی نتوانسته است مستقیما در ساخت‌وساز مشارکت داشته باشند. ما باید ابزارهایی طراحی کنیم که بتواند نوسانات حوزه مسکن را منعکس کند.

رئیس سازمان بورس اضافه کرد: بحث بعدی عدم‌آشنایی و آگاهی مردم است. یکی‌از اهداف جدی ما تسریع فرآیندها، تامین مالی و توسعه خدمات آموزشی است.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.