پاسخ مجلس به اتهام تغییر شاکله لایحه بودجه

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: منابع افزایش ۲ درصدی حقوق کارمندان نیز حدود ۳۰ الی ۴۰ همت بار مالی داشت و از منابع پایدار پیش بینی شده بودجه‌ای قابل تامین است و به سقف بودجه اضافه نکرد.
18 بهمن 1402
شناسه : 855
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: منابع افزایش ۲ درصدی حقوق کارمندان نیز حدود ۳۰ الی ۴۰ همت بار مالی داشت و از منابع پایدار پیش بینی شده بودجه‌ای قابل تامین است و به سقف بودجه اضافه نکرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تغییرات اعمالی مجلس در بودجه را کمتر از ۵ درصد اعلام کرد و افزود: برخلاف ادعاهای مطرح شده شاکله بودجه تغییر نکرده است.

به گزارش شاخص آنلاین، محمد رضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به برخی نکات قابل توجه بودجه سال ۱۴۰۳ که نیازمند تغییرات بود، گفت: انتظار این بود که دولت این تغییرات را در بودجه اعمال کند، در هرصورت مجلس با کار کارشناسی اصلاحاتی در حد مقررات انجام داد. شاکله بودجه سال ۱۴۰۳ تغییر نکرده و به درستی حفظ شده است.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به مصوبات مجلس در زمینه افزایش حقوق برخی از کارکنان دولت، تصریح کرد: افزایش حقوق کارکنان دولت توسط دولتمردان و وزارتخانه‌ها ذی ربط در بودجه پیگیری شد لذا وقتی سازمان برنامه و بودجه نمی‌تواند مسائل اینچنینی را با بدنه دولت تنظیم کند، این وزارتخانه‌ها و دستگاه دیگر این موضوع را از طریق مجلس پیگیری خواهند کرد. بنابراین مرجع بالاتر به ویژه مجلس در این بخش مورد مطالبه بوده است.

میرتاج الدینی با اشاره به موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده، بیان کرد: این موضوع نیز مورد توافق دولت و مجلس بود و منابع آن حدود ۶۰ همت شد. لذا منابع این موضوع با توافق صورت گرفته افزایش پیدا کرد و در سطح بودجه نیز دیده شد بنابراین این موضوع هیچ گونه کسری بودجه‌ای ایجاد نکرد چراکه برای این موضوع منابع پایداری دیده شد و دولت افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده را در این بخش لحاظ کرده بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش حقوق ۲ درصدی کارمندان در لایحه بودجه و رسیدن آن از ۱۸ به ۲۰ درصد، بیان کرد: منابع افزایش ۲ درصدی حقوق کارمندان نیز حدود ۳۰ الی ۴۰ همت بار مالی داشت و از منابع پایدار پیش بینی شده بودجه‌ای قابل تامین است و به سقف بودجه اضافه نکرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه برای سایر موارد بودجه، تهاتر پیش بینی شده است، ادامه داد: به عنوان مثال موضوع فوق العاده خاص کارکنان وزارت کشور بسیار حائز اهمیت بود چراکه کارمندان این بخش متحمل بیشترین بار مسئولیت در استان‌ها بودند و مسائل اقتصادی، امنیتی و عمرانی با پیگیری‌های وزارت کشور برطرف می‌شد. بنابراین ضرورت داشت این کارمندان مورد توجه قرار گیرند.

او با اشاره به برقراری ۳۰۰۰ هزار امتیاز حقوقی برای کارمندان وزارت ارشاد، جهادکشاورزی و کادر سلامت در بودجه، بیان کرد: مجلس اگر تغییراتی را در حقوق این گروه‌های شغلی انجام داده، به نوعی مطالبات بدنه دولت را پاسخ داده است چراکه نمایندگان شناخت بسیار زیادی از وضعیت استان‌ها و شهرستان داشته و به آن عمل کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع برای اقدامات مهم بودجه‌ای اعم از افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان با توافق دولت صورت گرفت، بیان کرد: مجلس منابع لازم برای سایر موارد جزئی بودجه را از طریق شفاف‌سازی در تبصره‌ها حاصل کرد و می‌توان گفت این تغییرات تنها ۵ درصد بود. 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.