مشکل بورس کاهش اعتماد و کمبود نقدینگی است

یک تحلیل گر بازار سرمایه با بیان اینکه کاهش اعتماد در بازار سهام منجر به کمبود نقدینگی و نزول بورس شده است گفت: نسبت به رشد شاخص ها در کوتاه مدت خوش بین نیستم.
25 بهمن 1402
شناسه : 881
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
یک تحلیل گر بازار سرمایه با بیان  اینکه کاهش اعتماد در بازار سهام منجر به کمبود نقدینگی و نزول بورس شده است گفت: نسبت به رشد شاخص ها در کوتاه مدت خوش بین نیستم.

یک تحلیل گر بازار سرمایه با بیان  اینکه کاهش اعتماد در بازار سهام منجر به کمبود نقدینگی و نزول بورس شده است گفت: نسبت به رشد شاخص ها در کوتاه مدت خوش بین نیستم.

مهدی ساسانی، تحلیلگر بورس با اشاره به اینکه این روزها در مورد بازار سرمایه صحبت‌کردن کار سختی است، گفت: با وجود ارزندگی بسیاری از سهم‌ها و گروه‌های مختلف، اما نبود نقدینگی کافی روی تابلوی معاملات باعث‌شده سهامداران یا درجازدن سهام خود را ببینند یا افت قیمتی و طبیعتا با توجه به رشدی که بازارهای دیگر در ماه‌ها و سال‌های گذشته داشته‌اند، این موضوع اتفاق عذاب‌آوری برای خیلی از این سهامداران شده‌است.

او ادامه داد: به‌نظر می‌رسد با وجود ارزندگی بنیادینی که در بسیاری از سهم‌ها و شرکت‌ها وجود دارد، اما نبود نقدینگی باعث‌شده قیمت سهام به‌جایگاه اصلی خودشان برنگردد. از طرفی تصمیماتی که در ماه‌های گذشته برای شرکت‌های بورسی گرفته‌شده، بی‌اطمینانی و عدم‌اعتماد را در دل سهامداران بیشتر کرده است و این موضوع باعث‌شده تا نسبت به بازار سرمایه حداقل در کوتاه‌مدت نتوان خوشبین بود.

ساسانی اضافه کرد: البته این روزها شاهد خریدهای گسترده توسط حقوقی‌ها و صندوق‌های بازار بودیم. در راس آنها صندوق تثبیت بازار، خریدهای زیادی را در محدوده منفی و صفر تابلوی خیلی از سهم‌ها انجام‌داده اما طبیعتا با خریدهای منحصر به این صندوق و چند حقوقی بازار نمی‌تواند برگردد و نیاز به اعتمادسازی بیشتری دارد تا فعالان بازار با جمیع نقدینگی‌های خود بتوانند روند را برگردانند.

این تحلیلگر گفت: شخصا انتظار دارم مدیران، دست‌اندرکاران و کسانی که در دولت صاحب‌نظر هستند و همچنین بانک‌مرکزی به بازار سرمایه نگاه ویژه‌تری داشته باشند و بدانند این بازار می‌تواند بازاری برای جذب نقدینگی به بخش تولید باشد و همچنین می‌تواند بخشی از نقدینگی سرگردان در شب‌عید را در دل خود جا دهد و از تورم بیشتر در این هفته‌های آخر سال‌ جلوگیری کند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.