پرداخت 1000 یورو ارز مسافری از امروز

طبق اعلام قبلی بانک مرکزی از امروز فروش ارز مسافرتی هوایی به متقاضیان از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ یورو افزایش یافته که با ارایه مدارک گذرنامه معتبر، بلیط مسافرت هوایی و رسید پرداخت عوارض خروج، قابل دریافت است.
07 اسفند 1402
شناسه : 935
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
طبق اعلام قبلی بانک مرکزی از امروز فروش ارز مسافرتی هوایی به متقاضیان از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ یورو افزایش یافته که با ارایه مدارک گذرنامه معتبر، بلیط مسافرت هوایی و رسید پرداخت عوارض خروج، قابل دریافت است.

سهمیه ارز مسافرت هوایی از امروز به ۱۰۰۰ یورو افزایش یافت که از طریق سه بانک قابل دریافت است.

به گزارش شاخص آنلاین، طبق اعلام قبلی بانک مرکزی از امروز فروش ارز مسافرتی هوایی به متقاضیان از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ یورو افزایش یافته که با ارایه مدارک گذرنامه معتبر، بلیط مسافرت هوایی و رسید پرداخت عوارض خروج، قابل دریافت است.

براساس این گزارش، متقاضیان با ارائه مدارک اعلامی می‌توانند به شعب منتخب بانک‌های عامل ملی، ملت و سامان مراجعه کنند. تحویل ارز هم از طریق درگاه خروجی فرودگاه‌ها به مسافران است.

سابقه پرداخت ارز مسافری

سال۱۳۶۴، درست 38سال پیش، ارز مسافرتی متولد شد. با مصوبه هیأت وزیران و تعیین ۳۰۰دلار برای یک‌بار سفر در هرسال که ۵۰دلارش نقد و باقی به‌صورت چک مسافرتی قابل پرداخت در همان کشور پرداخت می‌شد.

این رویه ادامه داشت و تا سال90، سقف پرداخت ارز مسافرتی به 2هزار دلار هم رسید اما در این سال با بخشنامه بانک مرکزی به 1000دلار کاهش پیدا کرد.

نقطه عطف ارز مسافرتی را باید شهریور سال96 دانست، زمانی که بانک مرکزی ارز مسافرتی را از لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی، حذف و البته 6‌ماه بعد، دوباره با پرداخت 500دلار به هر مسافر برقرار کرد. 

داستان ارز مسافرتی در سال1400 به 2هزار یورو رسیده بود و پس از خرید بلیت و دریافت ویزا، در صرافی‌های منتخب به‌صورت اسکناس به مسافران داده می‌شود.

مسافرانی که اغلب بخش قابل‌توجهی از دلار 25هزار تومانی مسافری که در بازار 30هزار تومان خریدار داشت را می‌فروختند و 10میلیون تومان سود می‌کردند تا بخشی از هزینه‌های سفر را با آن تامین کنند.

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.