خبر غیر رسمی | بانک ملت مشتری پرسپولیس است

درآستانه عرضه 51 درصد از سهام پرسپولیس بار دیگر شایعات در مورد فروش بلوک51 درصدی سهام این باشگاه داغ شده است.در تازه ترین رویداد ایسنا مدعی شد بانک ملت خواستار خرید سهام پرسپولیس است.
تاریخ: 06 فروردین 1403
شناسه: 1102

درآستانه عرضه 51 درصد از سهام پرسپولیس بار دیگر شایعات در مورد فروش بلوک51 درصدی سهام این باشگاه داغ شده است.در تازه ترین رویداد ایسنا مدعی شد بانک ملت خواستار خرید سهام پرسپولیس است.

به گزارش شاخص آنلاین، در طول سال های گذشته در جریان برنامه عرضه سهم سرخابی ها به بخش خصوصی شایعات مختلفی در مورد فروش سهام پرسپولیس و استقلال به برخی مشتریان از جمله همراه اول، ایرانسل، ایران خودرو، سایپا، و اخیرا تامین اجتماعی مطرح شد که هیچ کدام محقق نشد. در تازه ترین رویداد همگام با نزدیک شدن به زمان عرضه بلوک 51 درصدی سهام پرسپولیس به بخش خصوصی بار دیگر شایعات جدیدی طرح شده است به طوری که در تازه ترین رویداد خبرگزاری ایسنا مدعی شد بانک ملت خواستار خرید سهام باشگاه پرسپولیس است. موضوعی که در صورت تحقق انحراف زیادی با برنامه های اعلامی از سوی دولت و بانک مرکزی دارد. 

بانک مرکزی مدعی است برای حل ناترازی بانک ها آنها را از بنگاه داری منع کرده است. حالا اما درصورتی که بانک ملت سهام باشگاه پرسپولیس را بخرد نشان می دهد که حرف های دولت و بانک مرکزی صرفا یک سری کارکرد های خاص دارد.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز اخیرا گفته است 24 هزار میلیارد تومان منابعی که از محل فروش پتروشیمی شازند به بانک ملی تزریق شده است دوباره صرف سرمایه گذاری در بخش دیگری خواهد شد و این بار بخش دانش بنیان مدنظر است. مشخص نیست اساسا هدف دولت از این کارها چیست. آیا قرار است بانک ها از بنگاه داری خارج شوند یا صرفا این خرید و فروش ها یه سری بازی های سیاسی برای جا به جایی منابع برای گروه های خاص است.

در چنین شرایطی در تازه ترین رویداد خبرگزاری ایسنا نوشت: بر اساس اطلاعاتی که در اختیار خبرنگار ایسنا قرار گرفته است، قرار است ۵۱ درصد سهام باشگاه پرسپولیس از سوی بانک ملت خریده شود.

 بعد از منتفی شدن انتقال باشگاه پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی، حالا قرار است ۵۱ درصد سهام این باشگاه ۱۱ فروردین به فروش برسد.

در همین زمینه ایسنا از طریق دو منبع مطلع کسب اطلاع کرد که بانک ملت جدی‌ترین مشتری پرسپولیس است و احتمالا ۱۱ فروردین ۵۱ درصد سهام باشگاه را می‌خرد.

 قرار بود با تصمیم سازمان خصوصی‌سازی ۵۱ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس ۱۱ فروردین از طریق کارگزاری بانک ملی به فروش برسد.

 در اطلاعیه‌ای که در سایت فرابورس قرار گرفته آمده است:

 پیرو نامه شماره ۸۶۶۳ /۱۴۰۲ مورخ ۲۷ /۱۲ /۱۴۰۲ شرکت کارگزاری بانک ملی ایران (سهامی خاص) و با رعایت نهصد بیست و دومین صورتجلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مورخ ۲۷ /۱۲ /۱۴۰۲، سازمان خصوصی سازی در نظر دارد تعداد ۵,۳۶۲,۶۵۷,۶۵۰ سهم معادل ۵۱ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) متعلق به وزارت ورزش و جوانان را به طور عمده، نقد و شرایطی از طریق بازار پایه فرابورس ایران به فروش برساند؛ تاریخ عرضه روز شنبه مورخ ۱۱ /۰۱ /۱۴۰۳ تعیین شده است.

 

موضوعات :
در همین رابطه