معاون سازمان خصوصی سازی خبر داد:

واگذاری سهام 10 شرکت دولتی در بورس | هواپیمایی کیش، فولاد اسفراین و آلومینای جاجرم در لیست واگذاری

معاون سازمان خصوصی سازی گفت: هواپیمایی کیش، فولاد آلیاژی اسفراین و آلومینای جاجرم در دستور واگذاری قرار دارند. برخی شرکت‌ها مانند هواپیمایی کیش و فولاد اسفراین ۱۰۰ درصد دولتی است اما در پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۱۷ درصد سهام دولتی است که عمده این شرکت‌ها از طریق بورس واگذار می‌شوند.
تاریخ: 19 اردیبهشت 1403
شناسه: 1327

معاون سازمان خصوصی سازی از واگذاری سهام ۱۰ شرکت دولتی در بازار سرمایه طی سال جاری از جمله پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد.

میثم پیله فروش در خصوص برنامه سال جاری دولت در مولد سازی دارایی‌ها و واگذاری شرکت‌ها گفت: علاوه بر واگذاری پرسپولیس و استقلال، چند شرکت دیگر دولتی هم در دستور واگذاری قرار دارند. مهمترین شرکت قابل واگذاری پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که دولت ۱۷ درصد سهام آن را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید

یک پالایشگاه جدید در راه ورود به بازار سهام
سرمایه گذاری سلیم در آستانه ورود به بورس
کانی کربن طبس در فرا بورس درج شد

او افزود: هواپیمایی کیش، فولاد آلیاژی اسفراین و آلومینای جاجرم هم در دستور واگذاری قرار دارند. برخی شرکت‌ها مانند هواپیمایی کیش و فولاد اسفراین ۱۰۰ درصد دولتی است اما در پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۱۷ درصد سهام دولتی است که عمده این شرکت‌ها از طریق بورس واگذار می‌شوند.

پیله فروش ادامه داد: امکان واگذاری شرکت‌های دولتی از طریق شرکت‌های توسعه عمران شهرستانی وجود دارد. مردم هر شهرستان اگر متقاضی باشند از نظر دولت مانعی ندارد.

موضوعات :
در همین رابطه