ایران خودرو و سایپا در انتظار نرخ های جدید | تخصیص ارز خودرو سازان آغاز شد

دبیر انجمن خودروسازان از آغاز تخصیص ارز به ایران خودرو و سایپا خبر داد و گفت: ابلاغ قیمت‌ محصولات به دولت جدید بسیار ناجوانمردانه و کار سختی خواهد بود.
تاریخ: 19 تیر 1403
شناسه: 1618

دبیر انجمن خودروسازان از آغاز تخصیص ارز به ایران خودرو و سایپا خبر داد و گفت: ابلاغ قیمت‌ محصولات به دولت جدید بسیار ناجوانمردانه و کار سختی خواهد بود.

به گزارش شاخص آنلاین، احمد نعمت بخش در خصوص آخرین وضعیت تخصیص و تامین ارز برای خودروسازان گفت: از ابتدای سال تا ۱۷ تیر هیچ خبری از تخصیص ارز به خودروسازان نبود اما طبق شنیده ها این روند از دیروز آغاز شده است.

او افزود: ایران خودرو و سایپا در حالی حدود ۱۵ ماه افزایش قیمت نداشتند که سازمان حمایت قیمت‌ها را محاسبه کرده‌ و معاون حمل و نقل وزارت صنعت باید نرخ های جدید را ابلاغ کند. این دو شرکت با سهل‌انگاری در ابلاغ قیمت‌ها هر روز ضرر می‌کنند و با کمبود نقدینگی روبرو هستند و توانایی پرداخت پول قطعه‌سازان را ندارند.

بیشتر بخوانید

بورس بر سر دوراهی اخراج خودرو سازان | وزارت اقتصاد: مصوبه سران قوا را می گیرم

مهم | ایران خودرو برنامه هایش را برای خروج از زیان اعلام کرد

او ادامه داد:ابلاغ قیمت‌های جدید محصولات به دولت جدید بسیار ناجوانمردانه و کار سختی خواهد بود. نیاز واقعی بازار ایران به سواری یک تا 1.2 میلیون دستگاه در سال است و خودروسازان توان تولید این تعداد را دارند. تقاضای کاذب 80 درصدی به دلیل اختلاف قیمت بازار و کارخانه است. اتفاقی که به رانت انجامیده و باعث شده بیش از ۷.۵ هزار هزار میلیارد تومان سرمایه‌های سرگردان به این بازار سرازیر شود.

او تاکید کرد: در صورت فروش خودرو با حدود قیمت حاشیه بازار، قیمت مصحولات طی سه ماه تک نرخی و تقاضای کاذب از بین خواهد رفت و وعده‌های وزیر مبنی بر تعادل عرضه و تقاضا تحقق خواهد یافت.

موضوعات :
در همین رابطه