پیش بینی جی پی مورگان از بازار رمز ارز ها | فرصت خرید فرا رسیده است

در حالی که دیروز شاهد سنگین‌ترین ریزش بازارهای مالی جهانی در چند سال اخیر بودیم، تحلیلگران جی‌پی مورگان معتقدند روند نزولی در بخش فناوری تقریبا به پایان خود رسیده و بازار به فرصت خرید در کف «تاکتیکی» بسیار نزدیک شده است.
تاریخ: 16 مرداد 1403
شناسه: 1765

با وجود اینکه ریزش سهمگین دیروز ترس زیادی بین معامله‌گران ایجاد کرده است، تحلیلگران بانک جی‌پی‌ مورگان معتقدند در حال نزدیک شدن به «فرصتی برای خرید در کف» قرار داریم.

 پس از اینکه دیروز بیت کوین برای دومین بار به زیر ۵۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرد، حالا قیمت این ارز دیجیتال بار دیگر به بالای ۵۴٬۰۰۰ دلار بازگشته است، اتفاقی که ممکن است نشان‌دهنده تغییر روند در بازار باشد.

در حالی که دیروز شاهد سنگین‌ترین ریزش بازارهای مالی جهانی در چند سال اخیر بودیم، تحلیلگران جی‌پی مورگان معتقدند روند نزولی در بخش فناوری تقریبا به پایان خود رسیده و بازار به فرصت خرید در کف «تاکتیکی» بسیار نزدیک شده است.

با ریزش 5 درصدی شاخص نزدک در ساعات اولیه معاملات روز دوشنبه، حالا تمام توجهات به جلسه اضطراری فدرال رزرو معطوف شده است. برخی معتقدند احتمالا فدرال رزرو در واکنش به آشفتگی بازارها، خیلی زودتر از جلسه ماه سپتامبر نرخ بهره را ۵۰ واحد پایه کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید

سقوط بزرگ در بازار رمز ارز ها | نزول 450 میلیارد دلاری

سقوط سنگین شاخص نیکی | بورس ژاپن بسته شد

چرا بورس های جهان سقوط کردند | دلایل سه گانه نزول بازار های مالی

در حال حاضر، شاخص نوسانات بازار (VIX) بورس آمریکا که انتظارات معامله‌گران در رابطه با شاخص S&P500را نشان می‌دهد به بالای ۵۰ رسیده است؛ سطحی که آخرین بار در طول ریزش سنگین ناشی از شیوع کرونا در آپریل ۲۰۲۰ مشاهده شده بود.

جان شلگل ، یکی از مدیران جی‌پی مورگان در رابطه با وضعیت کنونی می‌گوید:به طور کلی، ما فکر می‌کنیم به یک فرصت تاکتیکی برای خرید در کف نزدیک می‌شویم و ابزار ارزیابی ما برای چنین موقعیت‌هایی ممکن است در چند روز آینده سیگنال بیشتری بدهد. با این حال، اینکه بازار با جهش همراه می‌شود یا نه به داده‌های اقتصاد کلان آتی بستگی خواهد داشت.

هولد کنید

در بحبوحه وحشت گسترده بازار از سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۵۰٬۰۰۰ دلار، مایکل سیلور (Michael Saylor)، بنیانگذار شرکت مایکرواستراتژی در توییتی اعلام کرد که همچنان کوین‌های خود را هولد خواهد کرد.

این نشان می‌دهد علیرغم سقوط سنگین، سرمایه‌گذاران برتر بازار کریپتو همچنان بدون دلسرد شدن به این بازار اعتماد دارند و به فرصت‌های خرید جدیدی چشم دوخته‌اند.

موضوعات :
در همین رابطه