انگلیس هاب جدید رمز ارز | فرار سرمایه گذاران از آمریکا

Oanda پس از خرید صرافی رمز ارز Coin pass که در بریتانیا ثبت شده است، مجوز فعالیت در این بازار را از نهاد نظارتی انگلیس دریافت کرد.
تاریخ: 20 اسفند 1402
شناسه: 943

سخت گیری آمریکا بر سرمایه گذارانی که قصد راه اندازی صرافی رمز ارز را دارند، موجب مهاجرت بروکر مشهور فارکس شده است.

یکی از بروکرهای آمریکایی بازار فارکس به نام Oanda مجوز فعالیت در بازار رمزارزهای انگلیس را از اداره تنظیم رفتار مالی، مستقر در لندن دریافت کرد.

Oanda پس از خرید صرافی رمز ارز Coin pass که در انگلیس ثبت شده است، مجوز فعالیت در این بازار را از نهاد نظارتی انگلیس دریافت کرد. معاملات بیش از ۶۳ جفت ارز از طریق طریق این صرافی ممکن می‌شود.

سایت خبری Coin desk که این خبر را منتشر ساخته است، اعلام کرد که Oanda به دنبال سخت گیری نهادهای نظارتی آمریکا بر بازار رمز ارزها، فعالیت در انگلیس را دنبال می‌کند.

البته این بروکر فارکس، پیشتر مجوز خرید و فروش رمز ارز در نیویورک را دریافت کرده بود. با این وجود، نیویورک هم اجازه لیست شدن هر رمرز ارزی را به صرافی‌های ارز دیجیتال نمی‌دهد. اداره خدمات مالی این ایالت، لیست رمز ارزهای مجاز را ابلاغ می‌کند.

در مجموع برخی کشورها مانند آمریکا و چین سیاست‌های محدوده کننده بسیار قوی را در قبال ارزهای مبتنی بر بلاکچین در پیش گرفته اند. در کنار انگلیس، پرتغال، گرجستان و امارات هم درهای خود را به روی صرافی‌های بین المللی باز کرده اند؛ گرچه این کشورها رمز ارزها را به عنوان ابزار مبادله به رسمیت نشناخته اند.

در این بین، انگلیس یکی از کشورهایی است که توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. شرکت های مطرح سرمایه گذاری خطر پذیر از جمله  Andreessen Horowitz برنامه های بلند مدتی برای ورود به این کشور دارند. 

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس به صراحت اعلام کرده است که این کشور را به هاب فناوری ارزهای دیجیتال تبدیل می کند؛ با این هدف که انگلیس خط مقدم نوآوری و فناوری باشد. 

موضوعات :
در همین رابطه