مدیرعامل گروه مالی فیروزه:

۳۰ درصد جامعه هیچ دارایی ندارد | متری ۱۶۰۰ دلار متوسط قیمت آپارتمان

مدیرعامل گروه مالی فیروزه گفت: تورم حتی از مالیات هم بدتر است؛تورم در واقع مالیاتی است که اختلاف طبقاتی را بیشتر می‌کند.
20 اسفند 1402
شناسه : 1013
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
مدیرعامل گروه مالی فیروزه گفت: تورم حتی از مالیات هم بدتر است؛تورم در واقع مالیاتی است که اختلاف طبقاتی را بیشتر می‌کند.

مدیرعامل گروه مالی فیروزه یادآور شد که تورم برای مردم و کسب و کار بسیار وحشتناک و پرهزینه است.

به گزارش شاخص آنلاین، رامین ربیعی، مدیرعامل گروه مالی فیروزه که در کنگره علمی بررسی علل، آثار و راهکارهای مهار تورم در اقتصاد ایران، سخنرانی می‌کرد با اشاره به افزایش تورم، گفت: در چند سال اخیر، تورم از میانگین ۲۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

او یادآور شد که کشور به تورم‌های بالا عادت کرده است که نتیجه‌اش برای مردم و کسب و کارها وحشتناک و پرهزینه بوده است.

مدیرعامل گروه مالی فیروزه، افزود: تورم حتی از مالیات هم بدتر است؛ چرا که مالیاتی است که اختلاف طبقاتی را بیشتر می‌کند.

ربیعی افزود: ایرانی‌ها یاد گرفته‌اند که ملک بخرند تا از تورم عقب نمانند. هنوز در بسیاری از کشورها خرید ملک و خانه دار شدن جا نیفتاده و درصد مستاجران بالاتر از مالکان است اما در ایران اولین چیزی که ما درک می‌کنیم، خرید ملک است. البته این برای اقشار مرفه‌تر است. ۳۰ درصد جامعه هیچ دارایی ندارد که این تورم را برای آن‌ها کشنده‌تر می‌کند.

او ادامه داد: تورم‌های موجود، کاری کرده‌اند که ارزش دارایی بر قدرت خرید بچرید؛ طوری که از ابتدای دهه ۹۰ ریزش قدرت خرید در برابر تورم آغاز شد. امروز این وضعیت کاری کرده است که قیمت آپارتمان به طور متوسط به متری ۱۶۰۰ دلار برسد.

به گفته مدیرعامل فیروزه، سیاست گذار به جای حل مسئله به دنبال مسکن‌های کوتاه مدت مانند گواهی سپرده خاص است. این گواهی در یک شب نرخ موثر را ۷ تا ۸ درصد بالا برد.

ربیعی در همین حال تورم را عامل گریز سرمایه و منفی شدن نرخ تشکیل سرمایه معرفی کرد و افزود: در این شرایط، سرمایه‌گذاری بی‌معنا می‌شود؛ چرا که شرکت‌های نوپا با فرض اینکه تورم ۵۰ درصد است و این تورم موجب افزایش درآمدهایشان می‌شود، فعال می‌شوند. اما بعد می‌فهمند که قدرت خریدی در جامعه باقی نمانده است.

بیشتر بخوانید

راهنمای بهره بردن از تورم ۱۴۰۳ | شبیه‌سازی سناریوی ترامپ و انتخابات مجلس

اثرگذاری مارپیچ تورم ونرخ ارز

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.