سامانه جدید معاملات بورس امسال راه اندازی می شود | وعده مدیر عامل بورس برای ایجاد تحول دیجیتال

مدیر عامل بورس تهران درباره برنامه های سال 1403 گفت: خرید سامانه معاملاتی جزو مهمترین برنامه ها محسوب می شود که با همکاری فرابورس و سازمان بورس بصورت جدی در دستور کار است.
17 اردیبهشت 1403
شناسه : 1309
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
مدیر عامل بورس تهران درباره برنامه های سال 1403 گفت: خرید سامانه معاملاتی جزو مهمترین برنامه ها محسوب می شود که با همکاری فرابورس و سازمان بورس بصورت جدی در دستور کار است.

مدیر عامل بورس تهران با اعلام برنامه های سال جدید از خبر یک سامانه جدید غیر بومی برای معاملات خبر داد. 

 محمود گودرزی گفت : گام های نهایی برنامه تحول دیجیتال در سال جاری در حال پیگیری است و فعالان بازار سرمایه طی سال 1403 تغییرات تحول دیجیتال را لمس خواهند کرد. همچنین خرید سامانه معاملاتی جزو مهمترین برنامه ها محسوب می شود که با همکاری فرابورس و سازمان بورس بصورت جدی در دستور کار است.

او توضیح داد: امور مطالعاتی در حال انجام است. اکنون با کارشناسی صورت گرفته، جمع بندی ها به خرید سامانه معاملاتی غیر بومی منتج شده که در این خصوص باید مجوزهایی از سازمان بورس و سایر نهادها دریافت شود اما زمان راه اندازی سامانه مشخص نیست.

به گزارش شاخص آنلاین، برخی شایعات حاکی از آن است که سامانه جدید معاملاتی بورس قرار است از بورس شانگهای چین خریداری شود.

 

بیشتر بخوانید

مساله اصلی بورس در شرایط فعلی نرخ بهره است
بلومبرگ: 100 شرکت برتر بورس تهران سود آورند

 

تابلوی استارتاپ ها

گودرزی با اشاره به درخواست ها از سوی شرکت های دانش بنیان در حوزه اقتصاد دیجیتال از ارائه پیشنهادی برای ایجاد تابلویی در بازار سرمایه گذاران حرفه ای به سازمان بورس خبر داد تا ضمن درج نماد شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال کوچک و متوسط در این بازار، بلوک های مدیریتی آنها قابلیت جابجایی و انتقال داشته باشد.

گودرزی، هدف از ایجاد این تابلو را آشنایی شرکت های استارت آپی با ادبیات بازار سرمایه دانست تا در آینده در شمار 10 شرکت برتر بورس قرار گیرند. این شرکت ها با بهبود نظام حاکمیت شرکتی، امکان پذیرش در بازار اول و دوم بورس را خواهند داشت.

پذیره نویسی نخستین صندوق املاک ومستغلات

او همچنین از پذیره نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات تا دو ماه آینده آغاز می شود و گفت: راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری خصوصی برای تامین مالی سرمایه در گردش نهادهای مالی و شرکت های تولیدی هم با بهره مندی از ظرفیت های نهفته قانون بازار سرمایه در اوراق مالی خصوصی دنبال می شود. در این راستا، اساسنامه پیشنهادی به سازمان بورس ارائه شده است.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.